جمع آوری روزانه ۸۰۰ تن مرغ مازاد از بازار

معاون وزیر جهاد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ۸۰۰ تن گوشت مرغ مازاد را با قیمت کیلویی ۶۸۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند.

به گزارش اگری پرس به نقل از صدا و سیما، حسن رکنی با اشاره به اینکه خرید حمایتی مازاد گوشت مرغ تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل برسد ادامه دارد، افزود : دستورالعمل خرید مازاد گوشت مرغ به تمام استانها ابلاغ شده و تمام استانها موظف به خرید هستند.

وی گفت : هیچ محدودیتی برای خرید گوشت مرغ نداریم و تا هر زمان که بازار به تعادل برسد ادامه دارد و خرید از تشکل ها، اتحادیه ها، زنجیره های تولید و هر مرغداری که شرایط مورد نظر شرکت پشتیبانی امور دام را داشته باشد انجام می شود .

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود : ۲۴ هزار واحد مرغداری در کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند که در صورت تخصیص مشوق های صادراتی شاهد رونق صادرات این محصول خواهیم بود.

رکنی درباره روند رسیدگی به شرایط واردات نهاده های مورد نیاز صنعت مرغداری گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید با موضوع حذف ارز مبادله ای و تغییر نرخ تعرفه برای واردات نهاده ها بویژه کنجاله مخالف است و این مخالفت را به مراجع ذیصلاح اعلام کرده است .

وی تصریح کرد : مسئولان قول مساعد دادند تا ارز مبادله ای برای واردات کنجاله اختصاص یابد و میزان تعرفه نیز اصلاح شود .

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود : معتقدیم کالاها و محصولاتی که جزو نیازهای اساسی مردم است باید با حمایت های ویژه دولت تولید شود بنابراین تغییر نرخ ارز یا تعرفه برای واردات نهاده های تولید که در نهایت روی قیمت کالا اثرگذار است باید تحت حمایت دولت باشد.

رکنی همچنین درباره میزان صادرات محصولات لبنی گفت : امسال سال طلایی در صادرات محصولات لبنی داشتیم و موفق شدیم در ۵ ماه نخست سال نیم میلیون تن انواع محصولات را صادر کنیم .

وی افزود : میزان تولید محصولات لبنی ۱۰ میلیون تن است که ۱۰ درصد تولیدات به کشورهای اروپا، منطقه، خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ نیز گفت: در زمینه تخم مرغ به علت مشکلات ناشی از بیماری امکان صادرات به گستردگی سالهای گذشته نداشتیم اما در گوشت مرغ در صورت تخصیص مشوق های صادراتی برای صادرات ۱۰۰ هزار تن برنامه ریزی شده است.