مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با استفاده حداکثری از ظرفیت جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌های مسئول خبر داد. سعید خوش قامت با اعلام این خبر […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با استفاده حداکثری از ظرفیت جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌های مسئول خبر داد.

سعید خوش قامت با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی فصل پاییز و قرارگرفتن در آستانه آیین باستانی شب یلدا و در پی آن احتمال افزایش تقاضا جهت خرید میوه، و خشکبار در سطح شهر باید نظارت وبازرسی از طریق جهاد کشاورزی به منظور رصد بازار میوه و جلوگیری از هرگونه گران فروشی، کم فروش، تقلب ویا احتکار عملیاتی گردد.

وی افزود: در این راستا علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌های مسئول با هم‌افزایی خواهیم داشت تا با کنترل بر بازار از هرگونه گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب یا احتکار کالا جلوگیری گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه اقدامات ما بیشتر تقویت نظارت است، بیان کرد:  برای کنترل و نظارت دقیق بر بازار شب یلدا  باید عرضه گسترده میوه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت صورت گیرد. میوه‌هایی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود همگی دارای درصد سود مشخص است، اما بعضا ممکن است عمده و خرده فروشی مرتکب تخلف شود که برخورد با متخلفین در این حوزه نیز در دستور کار است.

خوش‌قامت تصریح کرد: عرضه گسترده باعث می‌شود حتی خرده فروش نیز باتوجه به اینکه امکان نگهداشت میوه در مدت طولانی وجود ندارد، مجبور به فروش با حاشیه سود کمتر و قیمت مناسب خواهد شد.

 وی عنوان کرد: اکیپ‌ها مشترکا بازدیدهایی به صورت روزانه در خصوص قیمت‌های فروش و کیفیت کالاها خواهند داشت و گزارشات را ارائه و با تخلفات برخورد قانونی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تاکید بر اینکه در حوزه «آجیل و خشکبار» شب یلدا نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با کنترل و مدیریت، افزایش قیمتی نداشته باشیم خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص«مرغ» قیمت کاهشی بوده است .

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، خوش‌قامت نظارت بر بازار را نیازمند همکاری مردم خواند و افزود: از مردم توقع داریم در مواردی که احساس می‌کنند تخلفی صورت گرفته است همراهی کنند و از طریق سامانه ۱۲۴ این موضوع را اعلام تا بررسی انجام شود؛ چراکه ظرفیت بازرسی اینگونه نیست که بتوانند تک تک مغازه‌ها را رصد کنند و اطلاعات مردمی می‌تواند به نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات برخی از واحدهای صنفی و غیر صنفی که می‌خواهند از این ایام سوء استفاده کنند،کمک کند.