مرغ به مرز ۸هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به امتناع مرغداران از تحویل مرغ زنده به کشتارگاه برای بالا رفتن قیمت این محصول گفت: قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف‌کننده به مرز ۸هزار تومان رسید.

به گزارش اگری پرس؛

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش قیمت مرغ از روز گذشته اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ گرم درب واحدهای صنفی (خرده‌فروشی) ۷۲۵۰ تومان و برای مصرف کننده نهایی (مردم) به ۷۹۵۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف افزود: در دو روز گذشته مرغداران از بارگیری مرغ برای کشتارگاه امتناع کردند که دلیل این امر اعتراض آنها نسبت به قیمت پایین مرغ بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در هفته گذشته در حالی به قیمت ۴۸۰۰ تومان رسیده بود که این رقم برای آنها ایده‌آل بود اما با وجود این، با کاهش عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها قیمت این محصول را به ۵ هزار تومان تا ۵۱۰۰ تومان رساندند و به نرخهای قبلی اکتفا نکردند.

* نرخ مرغ در ماه مبارک رمضان

یوسف‌خانی با بیان اینکه عامل گرانی اخیر مرغ در بازار مرغداران هستند، گفت: مرغ زنده نرخ مصوبی ندارد و براساس عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می‌شود، اما کارگروه تنظیم بازار مصوبه‌ای دارد مبنی بر آنکه نرخ هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده نهایی (مردم) نباید بیشتر از ۷ هزار تومان شود.

وی افزود: اگر بخواهیم مرغ را به‌قیمت ۷ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسانیم نرخ مرغ زنده نیز نباید بالاتر از ۴ هزار و ۴۰۰ تومان باشد اما هم‌اکنون این محصول به ۵۱۰۰ تومان رسیده و ۷۰۰ تومان بالاتر از سقف خود به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به این سؤال که نرخ مرغ در ماه رمضان افزایش دوباره خواهد داشت، گفت: با افزایش نرخ مرغ زنده در دو روز گذشته مرغداران از دیشب برای فروش محصول خود هجوم آوردند؛ بنابراین نه‌تنها افزایش قیمت دوباره نخواهیم داشت بلکه به نظر می‌رسد که با توجه به تولید زیاد شاهد کاهش قیمت نیز باشیم.

* توزیع مرغ دولتی به‌قیمت ۵۷۰۰ تومان از امروز آغاز شد

یوسف‌خانی در ادامه با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای شکستن قیمت‌ها گفت: از امروز شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده است و هر کیلوگرم مرغ منجمد را به‌قیمت ۵۷۰۰ تومان به فروش می‌رساند که این امر نیز در کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار است.

وی در پایان گفت: هر کیلوگرم بوقلمون درسته نیز به‌قیمت ۱۷۵۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد که دلیل افزایش قیمت آن کاهش تولید این محصول است.