امنیت غذایی با یک میلیون هکتار گلخانه برای همیشه تامین می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت که می‌توان با ایجاد یک میلیون هکتار گلخانه در کشور، امنیت غذایی را برای همیشه تامین کرد.

به گزارش اگری پرس عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای کشاورزی انجام نداده‌ایم. ما می‌توانیم به راحتی با ایجاد یک میلیون هکتار گلخانه در کشور،‌ موضوع امنیت غذایی را برای همیشه حل کنیم و حتی صادرات هم داشته باشیم.

او ادامه داد: ما می‌توانیم با همین آب و هوا، خاک و شرایط کشور این کار را انجام دهیم، ولی این مساله مستلزم نگاه و توجه جدی به مساله کشاورزی است.

رجایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کشت فراسرزمین گفت: ما کشت فراسرزمینی را رد نمی‌کنیم، اما سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر تابع یک سری مشکلات است که معمولا در کشورهایی مثل ونزوئلا،‌ برزیل،‌ کشورهای حاشیه شمالی ایران وجود دارد که نمی‌توانیم امنیت سرمایه‌گذاری در آنجا را صد در صد تضمین کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: ضمن این که کشت فراسرزمینی را رد نمی‌کنم و معتقدم باید کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تحت پوشش حمایت‌های لازم قرار بگیرند،‌ اما در عین حال اگر روی سرزمین خودمان سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم در شرایط بهبود‌یافته‌تری تولید را داشته باشیم و مشکلاتمان را حل کنیم و نیاز نباشد برای تولید به سرزمین‌های دوردست برویم. گرچه آن هم یک ضرورت است و باید به آن توجه شود.