رکورد ۱۲۰ ساله در تولید شکر شکسته شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دستیابی به رکورد قابل توجه در تولید شکر در تاریخ ۱۲۰ ساله این صنعت بی‌سابقه است.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ غلامحسین شافعی امروز در مراسم جشن ملی شکر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دستیابی به رکورد قابل توجه در تولید شکر در تاریخ ۱۲۰ ساله این صنعت بی سابقه است .

رییس اتاق بازرگانی ایرا با اشاره به نقش تولید شکر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: در شرایط موجود و با وضعیت کم ابی این مهم با مشارکت تلاش گران عرصه‌های تولید کشاورزی و پیوند کارشناسان تحقق پذیر شده است.

شافعی گفت: این حرکت ارزشمند که موجب بهره وری در تولید شکر شده، نتیجه پیوند علم و عمل در کشاورزی و اعمال سیاست‌ها و مشارکت فعالان این عرصه بوجود آمده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: دستیابی به این موفقیت که با افزای تولید ثروت، درآمده و ایجاد اشتغال همراه است، اقدامی مهم و اساسی است که باید آن را به سایر صنایع نیز تسری داد.

وی بیان داشت: در نتیجه اقدامات انجام شده برای افزایش تولید شکر، تولید این محصول که در سال ۸۱ به ازای هر مترمکعب اب ۱۲۰ گرم بوده در سال ۹۰ به ازای همان مقدار مصرف آب به ۴۳۷ گرم و در سال ۹۵ به ازای مصرف هر متر مکعب اب به ۶۰۰ گرم رسیده است.