دومین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی و گلخانه گشایش یافت

دومین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی، گلخانه و نهاده‌ها در بوستان گفت‌وگوی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش اگری پرس؛ دومین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی، گلخانه، گیاهان دارویی، نهاده‌ها و صنایع وابسته امروز با حضور معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه جدیدترین فناوری‌های تولید محصولات باغبانی از جمله ماشین‌آلات، گلخانه، کشت بافت و رویکردهای نوین صادراتی به بازدیدکنندگان ارائه می شود. همچنین ۶ کشور ایتالیا، آلمان،‌ ترکیه، چین، تایوان و هلند نیز در کنار شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین فناوری‌ نوین خود را در حوزه تأسیسات گلخانه‌ای، گیاهان آپارتمانی و فرآورده‌های سبزی و صیفی انواع بذر، ماشین‌آلات فرآوری، انواع آبیاری بارانی، قطره‌ای و کشت هیدروپونیک ارائه کرده است.

همچنین در این نمایشگاه برای نخستین بار با شرکت یک شرکت بیمه‌ای و شرکت ملی پست از تمبر خانواده کشاورزی رونمایی شد.

امسال برای نخستین بار ۴۰۰ هزار نفر از کشاورزانی که باغات خود را بیمه می‌کنند، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده است، تا در صورت نیاز به استفاده از خدمات پزشکی تا سقف ۵ میلیون تومان و نقص عضو حادثه تا سقف ۲۵ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار فارس، با توجه به اهمیت ارزآوری صادرات غیرنفتی صادرات محصولات کشاورزی اهمیت دوچندانی یافته که افزایش عملکرد در هکتار با توجه به استفاده از روش‌های نوین کشت بذر مرغوب و آبیاری نوین دوچندان می‌شود.

این نمایشگاه از امروز تا ۳ آذرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در بوستان گفت‌وگوی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.