در توزیع گوشت گرم تبعیض وجود دارد 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه در توزیع گوشت گرم تبعیض وجود دارد و در واردات آن رانت، گفت: گوشت گرم در برخی نقاط کشور کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است.آقای حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند […]

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه در توزیع گوشت گرم تبعیض وجود دارد و در واردات آن رانت، گفت: گوشت گرم در برخی نقاط کشور کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است.آقای حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۹ اصل ۳ که در خصوص تبعیض ناروا است، عنوان کرد: این اخطار عمدتا به وزارت جهاد کشاورزی برمی گردد. در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی هر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص می دهیم، همین رقم به واردکنندگان گوشت گرم نیز اختصاص پیدا می کند که باید هر کیلو گوشت قرمز را حدود ۲۵۰ هزار تومان به کشور بیاورند ولی حدود ۴۰۰ هزار تومان وارد می شود که در این خصوص رانت وجود دارد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در توزیع گوشت قرمز نیز تبعیض وجود دارد، در تهران گوشت گرم وارداتی توزیع می شود اما در استان هایی مانند اصفهان و کرمانشاه توزیع نمی شود.

وی افزود: از طرفی گوشت منجمدی که وارد می شود نیز عمدتا به فروشگاه های زنجیره ای داده می شود و نقاط دوردست که در آنجا فروشگاه زنجیره ای وجود ندارد نمی توانند از این امکان استفاده کنند. حاجی دلیگانی تاکید کرد: گوشت گرم در نقاطی مانند حوزه انتخابیه بنده کیلویی حدود ۷۰۰ هزار تومان است و ما در این زمینه بارها به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده ایم.