دولت شیر خام را به قیمت سال پیش هم از ما نمی‌خرد!

سلطانی سروستانی: هم به بانک مقروضیم و هم نمی‌دانیم با چه پولی علوفه برای داممان بخریم. کارخانجات، پول دامداران را با تأخیرهای طولانی پرداخت می‌کنند.

agripress0116به گزارش اگری پرس سلطانی سروستانی، رئیس اتحادیه دامداران درباره دلایل تجمع چند روز پیش دامداران در مقابل استانداری اصفهان به نسیم توضیح داد: در طول دو سه هفته پیش چندین تجمع از سوی دامداران صورت گرفته است که دلیل این تجمعات این است که هم شیر و هم دام‌هایشان را به قیمتی که سال گذشته ستاد تنظیم بازار تعیین کرده است نمی‌خرند و هم این که کارخانجات با تأخیرهای طولانی پول آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: وارد سال ۹۳ که شدیم، قرار بر این شد که دولت در برابر هر کیلوگرم شیر، ۱۹۰ تومان یارانه به دامداران بدهد تا شیر گران نشود. دامداران نیز به همین روند عمل کردند اما یارانه شیر هم پرداخت نشد.

رئیس اتحادیه دامداران گفت: حدود ۳ ماه قبل،  برای سه ماهه اول سال ۹۳، ۲۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده و پرداخت شد البته این اتفاق شروع شد اما هنوز به طور کامل بین دامداران توزیع نشده است.

وی با بیان این مطلب که در نهایت اتحادیه از دولت پول‌هایی را که بابت یارانه باید به دامداران داده شود طلب دارد، به نسیم گفت: دامداران بیش از حد در این مدت متضرر شده‌اند، در حال حاضر نیز خواسته‌شان این است که شیر را با قیمتی که سال گذشته در ستاد تنظیم بازار تعریف شده، بخرند و پول شیر دام‌ها را نیز به موقع بپردازند. وی اضافه کرد: مشکلاتمان زیاد است، واقعا حالمان خوب نیست و از دولت توقع داریم به ما کمک کند.

وی بیان داشت: دامداران الان در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند، به طوری که هم به بانک مقروض هستند و هم این که باید بروند علوفه را  از واسطه و دلال با یک درصد بالا در ماه بخرند و بعد از همه این مشکلات پولشان را هم به موقع دریافت نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه دامداران در پایان خاطرنشان کرد: ما بارها از مجاری قانونی پیگیری کردیم اما نتیجه ای حاصل نشده است بنابراین دامداران الان در وضعیت مستأصلی قرار گرفته‌اند لذا به تجمعات روی آورده‌اند تا شاید از این طریق به مشکلاتشان رسیدگی شود.