افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت علوفه

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت علوفه در سال‌جاری، از واردات بی‌رویه گوشت قرمز به کشور انتقاد کرد.

به گزارش اگری پرس سید احمد مقدسی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بازار نهاده‌هایی مانند جو، ذرت و سویا از ثبات خوبی برخوردار است، اظهارداشت: امسال قیمت علوفه از جمله یونجه و کلش به دلیل کم‌آبی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه ۶۰ درصد تغذیه گاو از علوفه و ۴۰ درصد آن از کنسانتره (جو، کلزا، ذرت و غیره) است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید شیرخام در سال ۹۴ برای دامداران ۱۴۷۰ تومان است، افزود: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز (گوشت گوساله) برای دامدار ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است و حداکثر قیمتی که این محصول از تولیدکننده خریداری می‌شود، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مقدسی با اشاره به اینکه نیاز کشور به واردات گوشت قرمز رقم چشمگیری نیست، اظهارداشت: ما این پتانسیل را داریم که علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرکننده گوشت قرمز در جهان تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: واردات بی‌رویه گوشت قرمز تولید را نابود و کشور را در زمینه گوشت قرمز نیز به بیگانگان وابسته می‌کند.

مقدسی با بیان اینکه واردات بی‌رویه عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ما باید به جای اینکه دلار بدهیم، گوشت وارد کنیم با پرداخت ریال از تولیدکنندگان و تولید داخل حمایت کنیم.