احد آزادیخواه

انحلال سازمان تعاون روستایی متوقف می شود

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اگری پرس با اشاره به مصوبه اخیر دولت پیرامون انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با هماهنگی اعضاء محترم کمیسیون کشاورزی مجلس مصوبه هیات وزیران مبنی بر انحلال سازمان تعاون روستایی فعلا متوقف می شود.حجت السلام احد آزادیخواه نماینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی […]

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اگری پرس با اشاره به مصوبه اخیر دولت پیرامون انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با هماهنگی اعضاء محترم کمیسیون کشاورزی مجلس مصوبه هیات وزیران مبنی بر انحلال سازمان تعاون روستایی فعلا متوقف می شود.
حجت السلام احد آزادیخواه نماینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه از دو بعد اجرا و زمان مورد انتقاد است‌. در بحث اجرا این مصوبه قابلیت بررسی نقاط قوت و ضعف همچنین بررسی دلایل کارشناسی دولت برای طرح آن را دارد اما در کل این مصوبه مغایر با قوانین است و نمایندگان مجلس بر اساس قانون می توانند اجرای انحلال سازمان تعاون روستایی را از سوی دولت متوقف کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در بحث زمان نیز سازمان تعاون روستایی یک سازمان مردمی بوده و دارای تشکل ها و اتحادیه های وسیعی است که در بخش های مختلفی از جمله خرید گندم ،تامین کالاهای اساسی ،تامین و توزیع نهاده های کشاورزی نقش دارد لذا انحلال آن در ماه های پایانی فعالیت دولت ضروری به نظر نمی رسد.

وی تاکید کرد: ورود به بازار مرغ و تخم مرغ و نیازهای مردم در شرایط کنونی مهمتر هستند و انحلال سازمان تعاون روستایی کاری غیر ضروری است که دولت در این شرایط نهاد هارا با آن مشغول می کند.