تایید و تکذیب اخراج ۴۰۰ کارگر کاله/ حال و روز شرکت‌ها در هر صورت خوب نیست

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس در حالی که مسئولان شرکت سولیکو با نشان کاله به شدت موضوع اخراج کارکنان این شرکت را رد می‌کنند و اظهار می‌کنند که در این مورد هیچ بحثی تاکنون مطرح نشده است، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران موضوع مطرح شده درباره اخراج کارکنان شرکت […]

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس در حالی که مسئولان شرکت سولیکو با نشان کاله به شدت موضوع اخراج کارکنان این شرکت را رد می‌کنند و اظهار می‌کنند که در این مورد هیچ بحثی تاکنون مطرح نشده است، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران موضوع مطرح شده درباره اخراج کارکنان شرکت را تایید می‌کند، اما می‌گوید با جابه‌جایی کارکنان در بخش‌های مختلف بحث اخراج منتفی شد.

براساس این گزارش با پیگیری‌های خبرنگار فارس در این رابطه دفتر روابط عمومی صنایع غذایی سولیکو (کاله) هم خبر اخراج ۴۰۰ نفر از کارمندان و کارگران شرکت کاله را به دلیل عدم دریافت تسهیلات تکذیب می‌کند که متن این تکذیبه نیز این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که ظاهرا موضوع اخراج کارکنان مطرح بوده اما به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی نبوده است.

هاشم صرافی ملایری یکی از مدیران ارشد این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره موضوع اخراج کارکنان شرکت، گفت: اخراجی در کار نیست و اقدامی هم در این مورد صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر در شرکت کاله مشغول به کار هستند، افزود: تا کنون هیچ تصمیمی در رابطه با تعدیل کارکنان این شرکت اتخاذ نشده است.

این مقام مسئول در شرکت کاله تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود بخاطر نگرفتن تسهیلات اقدام به اخراج پرسنل شرکت کرده‌ایم واقعیت ندارد و اصلا هیچ پرسنلی از این شرکت اخراج نشده است.

این مقام ارشد در شرکت کاله با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصاد برای همه خوب نیست، بیان داشت: تا جایی که بتوانیم ماندگار هستیم.

وی بیان داشت: اگرچه شرکت دچار مشکلاتی است و نیروی مازاد هم داریم اما تحت هر شرایطی نیروهای خود را حفظ می‌کنیم و مدیریت این شرکت علاقمند به تعدیل نیروهایی که بابت آموزش آن‌ها متقبل هزینه شده نیست.

این مقام ارشد با بیان اینکه شرکت کاله بزرگترین دانشگاه صنایع لبنی در ایران است، گفت: این شرکت حاضر به از دست دادن پرسنل خود نیست حتی اگر کاری برای آن‌ها نداشته باشد.

صرافی ملایری با بیان اینکه شرکت کاله روزانه حدود ۲۵۰۰ تن شیرخام از تولید‌‌کنندگان دریافت می‌کنند، اظهارداشت: این میزان دریافت شیر تقریبا نیمی از شیرخام تولیدی در کشور است.

این مقام ارشد در شرکت کاله با بیان اینکه از یک هفته پیش صادرات را به روسیه آغاز کرده‌ایم و تمام موانع صادرات فرآورده‌های لبنی به روسیه را در ۸ ماه اخیر رفع کرده‌ایم، گفت: متاسفانه هزینه تمام شده تولید شیرخام در کشور ما بالاترین هزینه تمام شده شیرخام در دنیا را دارد.

وی افزود: قیمت شیرخام در روسیه که بازار هدف ایران برای صادرات فرآورده‌های لبنی است نصف قیمت تمام شده شیرخام در ایران است.

صرافی ملایری با بیان اینکه کشورهای صادرکننده لبنیات از مشوق صادراتی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم مشوق صادراتی دریافت کنیم با صادرات فرآورده‌های لبنی این شرکت جهان را فتح می‌کنیم.

این مقام ارشد شرکت کاله تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت ۳۲ درصد سهم صادرات فرآورده‌های لبنی را دارد و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بازار صادراتی فرآورده‌های لبنی به عراق را قبضه کرده است.

*اخراج ۴۰۰ کارگر کاله مطرح بود اما منتفی شد

در رابطه با اخراج ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت کاله آمل، کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تایید این مطلب که قرار بوده این شرکت تعدادی از کارکنان خود را اخراج کند، به فارس گفت: اگرچه قرار بود شرکت کاله ۴۰۰ نفر از نیروهایش را به دلیل کاهش فروش محصولات در ماه مبارک رمضان و مسائل دیگر تعدیل کند اما با رایزنی‌های انجام شده این تعداد نیروها را در جای جای شرکت تقسیم کرده و بحث اخراج منتفی شد.

همچنین ولی‌الله چلابی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل نیز در این رابطه تصریح کرد: اخراجی در شرکت کاله آمل صورت نگرفته است و با توجه به تغییرات فصلی امکان جابه‌جایی کارگران از یک بخش به بخش دیگر وجود دارد که این جابه‌جایی با اطلاع مسئولان استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است رکود اقتصادی بسیاری از شرکت‌های بزرگ را نیز با مشکل رو به رو کرده و سبب شده است برای کاهش هزینه و ادامه حیات به اخراج کارگران خود فکر کنند.

به نظر می‌رسد شرایط بد رکودی که گریبانگیر اغلب واحدهای تولید و اقتصادی کشور شده نیازمند تدابیر عاجل‌تری است.