مبارزه غیرشیمیایی برای مگس‌های سفید پایتخت باید توسعه یابد

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: در جلسات مشترکی که با شهرداری تهران داشته‌ایم، استفاده از روش های غیر شیمیایی مانند تله‌های چسبنده را توصیه کرده ایم که باید برای از بین بردن مگس های سفید تهران، این روش های مبارزه غیر شیمیایی توسعه یابد.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایسنا، یحیی ابطالی اظهار کرد: مبارزه غیر شیمیایی از طریق تله های فرمونی چسبنده برای مگس های سفید در دنیا مرسوم است که مدتی است از سوی شهرداری در معابر و روی تنه درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: استفاده از این تله های چسبنده برای از بین بردن این آفت باید بر اساس جمعیت مگس های سفید باشد که در این شرایط به نظر می رسد شهرداری تهران به عنوان متولی، بهتر است تعداد این تله ها را افزایش دهد.

معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: مگس های سفید تاکنون در هیچ کشوری به عنوان ناقل بیماری و عامل آلرژی معرفی نشده اند؛ بنابراین به نظر می رسد که از این بابت خطری متوجه انسان نیست اما مسلما مگس ها در سطح معابر می تواند مزاحمت اجتماعی برای انسان ایجاد کند.

ابطالی اظهار کرد: گرد و غبار و طوفان نمی تواند مگس های سفید را از منطقه ای به منطقه دیگر ببرد اما هنگاهی که مگس ها از خود مواد چسبنده‌ای ترشح می کنند، گرد و غبار و طوفان باعث نشستن خاک روی درختان و افزایش آسیب رساندن به آن ها شود.

انتهای پیام