خرید تضمینی ۸.۳ میلیون تن گندم/گندمکاران هنوز ۳۵۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند

سخنگوی خرید تضمینی گندم با بیان اینکه تا کنون بابت خرید تضمینی گندم ۹۳ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده، گفت: هنوز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حشمت‌الله نظری عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون، ۸۹ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال به حساب کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم واریز شده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از پول خرید گندم هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است، افزود: تاکنون ۸ میلیون و ۳۲۶ هزار تن گندم به ارزش ۹۳ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال از کشاورز خریداری شده است.

نظری بیان داشت: کار خرید تضمینی گندم در هزار و ۱۳۱ مرکز فعال در قالب یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۴ محموله انجام شده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی تصریح کرد: استان‌ خوزستان با ۹۶۳ هزار و ۱۹۳ تن، گلستان با ۸۹۱ هزار و ۳۷ تن و فارس با ۷۹۴ هزار و ۲۸۷ تن رتبه‌های اول تا سوم فروش گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بقیه بهای خرید گندم به زودی به حساب گندمکاران واریز می‌شود و تمام سعی ما تأمین وجه خرید تضمینی گندم است.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۱۵۵ تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم (ویژه ماکارونی و بیسکوئیت) ۱۱۸۸ تومان است.

این گزارش می‌افزاید: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری تولید حدود ۱۱ میلیون تن گندم در کشور خرید حدود ۸ میلیون تن گندم تضمینی را پیش‌‌بینی کرده بود که این پیش‌بینی محقق شد.

انتهای پیام