افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ لبنیات/ شیر، ماست و پنیر گران می‌شود

نتیجه یک سال تلاش دامداران برای افزایش قیمت خرید شیرخام توسط صنایع لبنی منجر به افزایش ۱۰ درصد قیمت شیر، ماست و پنیر شد که البته این موضوع در دولت تایید شده، ولی هنوز به تصویب ستاد تنظیم بازار نرسیده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس تیرماه سال ۹۳ با مصوبه دولت قیمت خرید شیرخام از دامداران ۱۴۴۰ تومان تعیین شد، اما از آن تاریخ تا به امروز به دلیل امتناع صنایع لبنی از خرید شیرخام با قیمت مذکور این مصوبه عملیاتی نشد.

در یک سال گذشته دامداران مدام نسبت به عدم اجرای این مصوبه شاکی بودند، طوری که از طرق مختلف حتی تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری در صدد حل مشکل خود برآمدند.

براساس این گزارش، از زمان اعلام مصوبه صنایع لبنی شیر خام  را با قیمت متوسط حدود ۱۲۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌کنند و دلیل این اقدام را عدم کشش بازار عنوان می‌کنند، از آن طرف هم دامداران خرید شیر به قیمت کمتر از ۱۴۴۰ تومان را احجاف در حق خود می‌دانند و بیان می‌کنند که با این روند ادامه فعالیت برای آنها امکان‌پذیر نیست.

به هرحال نتیجه این مباحث این بود که امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند یارانه این بخش را پرداخت کند، مقرر شده قیمت ۳ قلم محصول لبنی شامل شیر، ماست و پنیر ۱۰ درصد افزایش یابد که البته این موضوع در دولت تائید شده، ولی هنوز به تصویب ستاد تنظیم بازار نرسیده است.