گندم صدرنشین اخبار کشاورزی در هفته اخیر

در هفته جاری در بخش کشاورزی خبرهای مهمی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به واریز بخشی از مطالبات گندمکاران اشاره کرد. به گزارش ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر واریز ۱۰هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران آغاز شد. در این زمینه رئیس امور هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این […]

در هفته جاری در بخش کشاورزی خبرهای مهمی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به واریز بخشی از مطالبات گندمکاران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر واریز ۱۰هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران آغاز شد.

در این زمینه رئیس امور هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این اعتبار با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها و خزانه تامین شده است و امید داریم در ماه های آتی نیز بخش زیادی از این طلب پرداخت شود.

تامین کنجاله سویا در هفته جاری از دیگر خبرهای منتشر شده در این هفته بود و به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، براساس وعده دولت در این هفته وضعیت تامین کنجاله سویا بهبود می یابد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور نیز در گفت و گویی با ایسنا اعلام کرد که مشکلی در تامین نهاده وجود ندارد و فقط کنجاله سویا با تاخیر به بازار تزریق شده است.

وی همچنین اضافه کرد که باید سرعت حمل و تحویل نهاده به واحدهای مرغداری افزایش یابد.

از دیگر خبرهای منتشر شده در هفته جاری خبر پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و ورود کمباین های نو به مزارع بود.

کریم ذوالفقاری – رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی – اعلام کرد که در ماه های پایانی سال گذشته ۲۳۳۰ میلیاردتومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت کردیم و امسال هم برای پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان با بانک کشاورزی تفاهم کرده ایم.

وی همچنین از ورود هزار دستگاه کمباین نو به مزارع در سال گذشته نیز خبر داد.

رئیس مرکز مکانیزاسیون در خبری دیگر با اشاره به اهمیت وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت که تمایل به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی زیاد و منوط به حمایت های دولتی است.

آخرین خبر در بخش کشاورزی نیز موکول شدن تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به هفته آینده بود.

انتهای پیام