گردش مالی مشگین شهر از محل کشاورزی سه هزار میلیارد است

فرماندار مشگین شهر گفت: گردش مالی این شهرستان از محل فروش محصولات کشاورزی به صورت میانگین بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

به گزارش اگری پرس ابراهیم امامی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از باغات مشگین شهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: کشاورزی محور توسعه شهرستان مشگین شهر است و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل گردش مالی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کاشت محصولات کشاورزی در ۱۴ هزار هکتار از باغات و ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تأکید کرد: کشاورزی شهرستان می‌تواند فضای کسب‌وکار را فعال نگاه داشته و سطح معیشت مردم را افزایش دهد.

فرماندار مشگین شهر با تأکید به اینکه خروج از تک‌محصولی از جمله اهداف توسعه کشاورزی این شهرستان است، ادامه داد: در نظر داریم با گسترش مشاغل خانگی حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی زمینه رشد هر چه بیشتر کشاورزی شهرستان را فراهم سازیم.

امامی خواستار حمایت نهادهای متولی از ایده‌ها و برنامه‌های توسعه کشاورزی شهرستان شد و تصریح کرد: از جمله در بخش آبزی پروی در استخرهای دومنظوره، پرورش زنبورعسل، دام‌های سبک و سنگین و صنایع روستایی و تبدیلی این شهرستان برخوردار از ظرفیت‌های متعدد است.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی در درآمد شهروندان این شهرستان کاشت محصولات کشاورزی با ارزش‌افزوده بالا از جمله پسته و زعفران را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

به گفته فرماندار مشگین شهر این شهرستان از قطب‌های کشاورزی استان و کشور محسوب شده و بسیاری از تولیدات آن به لحاظ کیفی قابل‌توجه و کم‌نظیر است.