کوتاهی وزارت نیرو در اجرای طرح ۵۵۰ هزارهکتاری

رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: با وجود آنکه اجرای طرح ۵۵۰ هزارهکتار در دو استان خوزستان و ایلام منفعت ملی را به همراه دارد، اما وزارت نیرو در اجرای آن سنگ اندازی می کند.

به گزارش اگری پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در دو استان خوزستان و ایلام اظهارداشت:علی رغم تامین اعتبارات لازم و دستور رئیس جمهور، وزارت نیرو به این امر توجه چندانی نداشته است.

وی افزود:  وزارت نیرو در عملیات زهکشی،تجدید و نوسازی اراضی، احداث شبکه فرعی آبیاری و تامین آب مورد نیار برای ۲۳۰ هزارهکتار در این دو استان کوتاهی کرده  که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اسدی با اشاره به اینکه اجرای طرح ۵۵۰هزارهکتاری منفعت ملی را به همراه دارد، گفت:  این در حالی است  که وزارت نیرو با سنگ اندازی در نظر دارد که جلوی این امر را بگیرد.

رئیس تشکل های بخش کشاورزی تصریح کرد: دولت برای تامین آب زمین هایی که سالها کشاورزان محصولات مختلف را کشت می کردند پس از تامین اعتبارات لازم، سطح زیر کشت محصولات را از ۸۰۰ هزارهکتار به ۵۵۰ هزارهکتار تقلیل داد، در حالیکه وزارت نیرو از ۲۳۰ هزارهکتار باقی مانده برای صدور مجوز در نظر دارد که ۱۰۰ هزارهکتار دیگر آن را کاهش دهد.