کنترل آنفلو‌انزای حاد پرندگان مانع واردات ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کنترل آنفلو‌انزای حاد پرندگان مانع واردات ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا رفیعی پور پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام سازمان دامپزشکی در سال گذشته کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور بود. وی افزود: درصورتی‌که بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان […]

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کنترل آنفلو‌انزای حاد پرندگان مانع واردات ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا رفیعی پور پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام سازمان دامپزشکی در سال گذشته کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور بود.

وی افزود: درصورتی‌که بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل نمی‌شد؛ امسال می‌بایست ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ را وارد کشور می‌کردیم که تأمین این میزان تخم‌مرغ غیرممکن بود؛ اما باهمت و تلاش کارکنان سازمان دامپزشکی و همراهی مردم این مشکل برطرف شد و خوشبختانه دو ماه است که در حال صادرات تخم‌مرغ هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور را تأمین اقتصادی در حوزه دامی عنوان کرد و گفت: امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت دشمنان در جنگ نرم است.

مدیرکل جدید دامپزشکی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۸۱ خانوار در سطح استان زندگی عشایری دارند گفت: از این تعداد ۱۲ هزار خانوار مربوط به ایل سنگسر هستند.

حمیدرضا حسینی بیان داشت: ۲۳ درصد گوشت قرمز و لبنیات استان به همت عشایر سنگسر تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان ۲۰ هزار تن گوشت از ۹۰۰ هزار تن گوشت موردنیاز کشور توسط عشایر در کشور تولید می‌شود که نیاز است به این قشر خدوم و پرتلاش توجهی بیش‌ازپیش شود.

به گزارش تسنیم  آئین معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان سمنان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در استان سمنان برگزار شد و بدین ترتیب حسینی که سابق بر این مدیرکل امور عشایری استان بود به‌عنوان رئیس جدید دامپزشکی استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/ش