کشت ۷۰۰ هکتاری نهال با هدف کنترل گرد و غبار در تهران

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، گفت: با بهره مندی از پتانسیل ها و توانمندی های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه نهال کاری در سطح ۷۰۰ هکتار در محدوده اجرایی طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن اجرا شد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی کیان با اعلام این مطلب  اظهار کرد : بنابر مطالعات انجام شده منشاء بخشی از گردوغبار شهر تهران از جنوب غربی استان و منطقه ملارد است که به منظور کنترل کانون های گرد و غبار در این منطقه و بهره مندی از پتانسیل ها و توانمندی های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه نهالکاری در سطح ۷۰۰ هکتار در محدوده اجرایی طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن(مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی) و با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این همکاری مشترک در قالب تفاهم نامه تنظیمی با این ستاد و در چارچوب برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیانبار گردوغبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گردوغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی  و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم میشود .

کیان تصریح کرد: هم اکنون اقدامات لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، تامین نهال و کود و همچنین منابع آب به منظور آبیاری در حال انجام است که با برنامه یزی های صورت گرفته قرار است در دهه فجر امسال و با مساعد شدن شرایط محیطی عملیات کاشت نهال آغاز و تا پایان اسفند ماه به پایان برسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: در منطقه یاد شده نهال های تاغ و آتریپلکس کاشته خواهد شد و براساس تفاهم نامه تنظیمی پس از نهالکاری، آبیاری و مراقبت نیز انجام می شود.