کشاورزی غیرصنعتی جزء نظام مسائل شهرستان اردبیل است">کشاورزی غیرصنعتی جزء نظام مسائل شهرستان اردبیل است

سیدمحمد اعتماد اعجازی در همایش دومین سال آغاز طرح جهش تولید دیمزارهای استان اردبیل اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم بسته‌های تحولی ارائه شده که از بین آنها سه رویکرد بسیار مهم و اساسی است. وی رویکرد مبارزه با فساد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعدد بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین بازدارنده […]

سیدمحمد اعتماد اعجازی در همایش دومین سال آغاز طرح جهش تولید دیمزارهای استان اردبیل اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم بسته‌های تحولی ارائه شده که از بین آنها سه رویکرد بسیار مهم و اساسی است.

وی رویکرد مبارزه با فساد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعدد بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین بازدارنده باید جای خود را به شفافیت امور اجرایی دهد تا جلوی فساد گرفته شده و بازدارندگی را در این حوزه شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل گفت: توزیع عادلانه امکانات در کشور نیز از دیگر مطالبات به حق مردم است که در دولت سیزدهم سعی بر توزیع امکانات است تا استان‌های عقب مانده از شاخص‌های توسعه به پیشرفت مطلوب دست یابند.

اعتماد اعجازی سرانه درآمد مردم را در اردبیل کمتر از متوسط کشوری اعلام کرد و افزود: هرچند اردبیل از سابقه تاریخی و تمدنی برخوردار است اما مردم این شهر از امکانات زیرساختی بی‌بهره مانده‌اند در حالی که دولت سیزدهم تصمیم گرفته تا توزیع عادلانه امکانات را داشته باشد.

وی رویکرد سوم دولت را توجه به پیشرفت و اعتلای شاخص‌های اقتصادی اعلام و تصریح کرد: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری با پیام‌های اقتصادی سعی کرده تا مسئولان را متوجه اهمیت موضوع کند تا اصلاحات در این بخش انجام شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: اصلاح اقتصادی با دستور و نگاه آمرانه ممکن نیست بلکه اصلاحات در این زمینه نیاز به راهکار علمی دارد و شایسته است با اولویت تولید، اشتغال و کارآفرینی تحول را در این حوزه آغاز کنیم.

اعتماد اعجازی گفت: مسئولانی که در حوزه اقتصادی و اشتغال گام برندارند خائن به کشور هستند و ضرورت دارد در یک حرکت جهادی به افزایش سرانه درآمد مردم و حل مشکلات اقتصادی کمک کنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل افزود: در اردبیل نقدینگی بانک‌های استان از ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته در حالی که این رقم در کشور ۵ هزار هزار میلیارد تومان است.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در گام نخست ما باید در مسیر توسعه شهرستان بیماری مزمنی که به آن گرفتار هستیم را شناسایی کنیم تا در ادامه درمان و راه حل تعیین شود.

وی اظهار کرد: در اکثر شاخص‌های اقتصادی اردبیل جایگاه بیست و پنجم و بیست و ششم را دارد و اصلاً وضعیت خوبی را در حوزه اقتصادی شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید رشد اقتصادی را از یک نقطه شروع کنیم که در بخش کشاورزی توجه به الگوی کشت و تأمین منابع آب از اولویت‌های اصلی است.

اعتماد اعجازی به وضعیت اسفناک تصفیه‌خانه آب اردبیل اشاره کرد و گفت: با رویکرد مساله محوری می‌توان مشکلات و دغدغه‌ها را به خوبی شناسایی و برطرف کرد که در این زمینه در شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی کارهای تحولی شروع شده است.

وی با انتقاد از احداث سدهای معیشتی با نگاه و رفتار سیاسی در گذشته بیان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم کار سیاسی برای کسب شهرت و منافع شخصی حرام بوده و نباید در این حوزه ورود پیدا کرد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه ظرفیت منابع تجدیدپذیر آب کشور ۴۵ میلیارد مترمکعب است، افزود: بیش از ۷۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت سدسازی در کشور است که نشان می‌دهد سدسازی‌ها با منابع آب تجدیدپذیر سنخیتی ندارد.

اعتماد اعجازی گفت: با محوریت سند آمایش سرزمینی و ۵ مرجع تأثیرگذار دیگر تصمیم‌گیری‌ها باید به شکل درست انجام شده و به سمت کشاورزی غیرصنعتی حرکت کنیم.

فرماندار اردبیل در پایان تصریح کرد: متأسفانه در اردبیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی تعریف نشده و کشاورزی غیرصنعتی هنوز جز نظام مسائل این شهرستان است.