ورود سامانه بارشی تازه‌ از شمال‌ غرب/ وزش باد شدید در‌ نیمه شمالی‌ کشور

روز‌ یکشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال غرب کشور، مناطقی از غرب و نیز بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از غرب کشور احتمال بروز پدیده گرد و خاک وجود دارد.

به گزارش اگری پرس؛

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های‌ پیش‌یابی هواشناسی، ‌از روز یکشنبه تا اوایل وقت روز دوشنبه در شهر تهران به‌تدریج روند افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی می‌شود.

روز‌ یکشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال غرب کشور، مناطقی از غرب و نیز بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی می شود که در مناطقی از غرب کشور احتمال بروز پدیده گردوخاک وجود دارد.

‌فردا، روند افزایش دما به ویژه در مناطق شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود؛‌ از بعدازظهر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در بخش‌هایی از شمال‌غرب و به‌تدریج سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه بارشی در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال بوده و در بخش‌هایی از این مناطق سبب افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

روز سه‌شنبه همچنان این سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال خواهد بود.

در روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته شده و گستره بارش بخش‌هایی از غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شرق و شمال شرق را در بر می‌گیرد؛ انتظار می‌رود روز پنجشنبه بارش محدود به بخش‌هایی از شمال شرق باشد و در این روز این سامانه به تدریج از کشور خارج شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۲ درجه خواهد بود.

فردا اهواز‌ با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و ‌کرمان و همدان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۵ آذرماه امسال ۲۶٫۴ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۲٫۸ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۸۰٫۵ درصد بارش سال گذشته‌ است.

بیشترین میزان بارش در هفته دوازدهم سال زراعی ۹۶-۹۷ متعلق به‌ یاسوج به میزان ۱۹٫۷ میلی‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.