طرح ۲ هزار هکتاری مقابله با گسترش بیابان های نمکی در حاشیه دریاچه ارومیه

شیدایی مسول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی گفت:در فاز اول طرح مقابله با گسترش بیابان های نمکی حاصل از خشکی دریاچه ارومیه ۲۰۰ هکتار نهال گز زیر کشت میرود.

به گزارش اگری پرس به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، مهندس مکرم شیدایی مسول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی از طرح ۲ هزار هکتاری “مقابله با گسترش بیابان های نمکی حاصل از خشکی دریاچه ارومیه” در استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: طرح مذکور به مدت ۱۵روز است که شروع شده و برای مقابله با یکی از عوامل خطرات گسترش خشکی دریاچه ارومیه،گسترش بیابان‌های نمک زار است.

مسول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی افزود: در بحث مقابله با گسترش بیابان‌های نمکی، طرح های مختلف وجود دارد و طرحی که هم اکنون در حال اجرای آن هستیم طرح کشت نهال گز(گیاهی مقاوم به شوری) است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح ۲۰۰ هکتار نهال گز زیر کشت می‌رود بیان کرد: در حال حاضر با تعداد ۲۲ هزار و پانصد اصله نهال در مرحله چاله کنی و انتقال خاک شیرین برای کشت هستیم.

شیدایی تصریح کرد: این طرح پروژه‌ای از سوی اداره کل منابع طبیعی استان است که به همت مهندسین بسیجی استان آذربایجان غربی و همکاری بسیج محلات حوزه ۲۴ شهید رحمتی نوشین شهر ارومیه به مدت ۴ ماه اجرا میشود.

انتهای پیام/