طرح گشت نوروزی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی آغاز شد/تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع‌رسانی تصرفات

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع‌رسانی تصرفات منابع طبیعی است، گفت: گشت نوروزی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین با هدف پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز آغاز به کار کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس  علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آغاز اجرای طرح گشت ویژه نوروزی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی این استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: با هدف پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرف و تخریب‌های غیرقانونی اراضی ملی، در ایام تعطیلات نوروزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب اکیپ‌های گشت‌زنی به صورت شبانه روزی فعال هستند.

وی افزود: این اکیپ‌ها با استفاده از ۲۰ دستگاه خودرو با تجهیزات و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت اقدام به گشت زنی در سطح استان می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در اراضی ملی با متخلفین برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

کیان با اشاره به این که در این ایام نیروهای یگان حفاظت در آماده باش کامل به سر می برند بیان داشت: برای حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از عرصه های ملی استان روزانه  ۲ هزار نفر ساعت در این طرح فعالیت دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خواستار همکاری هرچه بیشتر شهروندان و گردشگران با مامورین منابع طبیعی در خصوص حفاظت و مراقبت از جنگل ها و مراتع شد و تصریح کرد: درهنگام مراجعه به طبیعت و درصورت نیاز به ایجاد آتش حتما از محل‌های پیش بینی شده استفاده و نکات ایمنی رعایت شود

کیان از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تصرف و تخلف به عرصه های منابع طبیعی موضوع را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

وی افزود: از تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری فعالیت مراقبت و حفاظت از این اراضی را آغاز کرده و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه خواهد داشت.