رشد ۷۰ درصدی صادرات لبنیات کشور در ۴ ماهه امسال

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۷۰ درصدی صادرات لبنیات کشور در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۴۰۴ هزار تن محصول لبنی صادر شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ حسن رکنی ضمن اشاره به این جمله که سال ۹۵ سال شکوفایی صادرات محصولات لبنی ایران بوده است، افزود: پارسال ۸۵۰ هزا تن لبنیات تولید داخلی روی ریل صادرات قرار گرفته است.

وی در ادامه میزان صادرات محصولات لبنی ایران طی چهار ماهه سال جاری را ۴۰۴ هزار تن اعلام کرد و اظهارداشت: در این مدت ماهانه افزون بر ۱۰۰ هزار تن صادرات انواع لبنیات در کشور انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات لبنی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد را نشان می دهد.

رکنی بیان داشت: هم اکنون ایران در تولید انواع محصولات لبنی اعم از شیر، ماست، دوغ، پنیر و غیره از شرایط بسیار مناسبی در سطح بازارهای منطقه برخوردار است.

وی گفت: در گذشته ۹۰ درصد بازارهای هدف صادراتی محصولات لبنی ایران مربوط به دو کشورهای عراق و افغانستان بود که خوشبختانه این شرایط امروز دچار تغییر و تحول جدی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر تولید کنندگان داخلی ۷۰ تا ۸۰ درصد بازارهای کشورهای همسایه اعم از عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و … را زیر چتر پوشش خود دارند.

وی تصریح کرد: جدا از این کشورهای اروپایی نیز از طرفداران محصولات با کیفیت و خوش طعم لبنیات ایران هستند و سالانه انواع لبنیات به بازارهای این کشورها سرازیر می شود.

رکنی در ادامه بازار روسیه را از جمله بازارهای بزرگ و پر مصرف در زمینه لبنیات قلمداد کرد و یادآورشد: سالانه انواع محصولات لبنی از قبیل شیر خشک، پنیر، خامه، ماست، دوغ و غیره از ایران به بازارهای این کشور صادر می گردد.