درآمد میلیونی جوان یزدی از پرورش قارچ/ اشتغال برای ۵ نفر

جوان یزدی پرورش دهنده قارچ گفت: اگر دولت از تولیدکنندگان حمایتی مانند تسهیلات با سود اندک داشته باشد، تولید کنندگان نیز کار خود را گسترش می دهند و با اشتغالزایی باری از دوش دولت بر می دارند.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، «علی حاجی حسینی» متولد ۱۳۶۰ ، لیسانس کشاورزی، گرایش مرتع و آبخیزداری یکی از جوانان یزدی ِ فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی است، در شش سالن هفت تنی به کار پرورش قارچ مشغول است.

وی عشق و علاقه و اینکه ارتزاق از راه کشاورزی برکت بیشتری دارد، را عامل ورود خود به کار پرورش قارچ می‌داند.

این تولید کننده یزدی که پرورش قارچ شغل اصلی اش است، گفت: کار خود را ابتدا باید یک سالن و آورده اولیه ۷۰ میلیون تومان شروع کرده و کم کم سالن ها را گسترش دادم که هم اکنون در سالن ها برای ۲ نفر به صورت پاره وقت و سه نفر تمام وقت اشتغالزایی کرده ام.

حاجی حسینی میزان درآمد ماهیانه خود را حدود ۳ میلیون تومان عنوان کرد و بابیان اینکه از کار خود راضی است، افزود: شروع کار تولید سخت است و جوانان باید با صبر و پشت کار زیاد وارد عرصه تولید شوند، با مشکلات کنار بیایند تا به یک مرحله ثبات برسند.

وی اظهار کرد: نبود شرکت تعاونی مصرف در کار پرورش قارچ یکی از مشکلات مهم در راستای فروش این محصول است و نبود همدلی میان فعالان این عرصه مهمترین عاملی است که تاکنون شرکت تعاونی تشکیل نشده است.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: اداره جهاد کشاوری باید با برگزاری جلسات منظم و دعوت از پرورش دهندگان قارچ همدلی مورد نظر را ایجاد و به تشکیل شرکت تعاونی کمک کند.

حاجی حسینی تصریح کرد: اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند، مانند اعطای وام های کم بهره ، فعالان عرصه تولید نیز کار خود را گسترش می دهند و با اشتغالزایی باری از دوش دولت بر می دارند.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان به دلیل گرمای هوا، پرورش دهنده گان قارچ دچار مشکل شده و تولید کم می شود، اما ما دستگاهی درست کرده ایم که در تابستان علاوه بر کم کردن هزینه های آب و برق، دما را متعادل نگه می دارد و از این طریق تولید نیز دچار مشکل نمی شود.

کارشناس کشاورزی گفت: پرورش دهندگان قارچ در صورت تمایل می توانند این دستگاه را سفارش دهند و ما برای آنها نیز تولید کنیم.