جبران کاهش درآمدهای کشور با اصلاح نظام توزیع

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت گفت: در شرایطی که درآمد های نفتی کم شده است برای پرکردن چاله چوله ها باید با ایجاد بهره وری هزینه های تولید را کاهش دهیم که یکی از این راه ها اصلاح نظام توزیع از طریق توسعه فروشگاه زنجیره ای است.

به گزارش اگری پرس؛ یدالله صادقی امروز  در نخستین گردهمای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای در  محل اتاق اصناف تهران با اشاره به لزوم افزایش سهم عرضه کالا در قالب فروشگاهی زنجیره اظهار کرد:  بر این اساس قیمت عرضه کالاهای مصرفی مردم کاهش می یابد و مصرف کنندگان قدرت خرید بالاتری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از توسعه فروشگاه های زنجیره ای در دستور کار قرار دارد   و سند توسعه آن در حال تدوین است افزود: در سال های پس از انقلاب، فروشگاه های زنجیره ای رشد زیادی نداشت، اما  دوباره در ۷ تا ۸ سال اخیر رشد آنها چشمگیر بوده است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کاهش قیمت کالا یکی از رئوس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب است  و اقتصاد ایران باید بتواند خود را به روز کرده و در موقعیت مناسب و قدرت کافی نگهدارد تا در برابر تکانه های اقتصادی ضربه نبیند.

وی تعصریح کرد: یکی دیگر از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ایجاد سهم بری  مناسب برای همه افراد در زنجیره تامین و توزیع اقتصاد است که از طریق فروشگاه های زنجیره ای می شود این فاصله های را به نفع تولید کننده و مصرف کننده کاهش داد.

صادقی  ادامه داد: یکی از این چالش‌ها مقاومت با توسعه فروشگاه های زنجیره ای به ویژه در شهرستان ها به دلیل سنتی بودن کسب و کارها است، در حالی که فروشگاه های کوچک بهره وری کمتری نسبت به فروشگاه های زنجیره ای دارند.

وی افزود: توسعه فروشگاه های زنجیره ای باعث می شود که تولید کنندگان نیز بتوانند برنامه ریزی های بلند مدت تری برای تولید خود داشته باشند که این امر در نهایت منجر به کاهش هزینه های تولید می شود.

وی گفت: در شرایطی که درآمد های نفتی کم شده است برای پرکردن چاله چوله های خود باید هزینه های تولید تا مصرف خود را کاهش دهیم که یکی ای این راه ها اصلاح نظام توزیع از طریق توسعه فروشگاه زنجیره ای است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که فروشگاه های زنجیره ای به طور میانگین ۱۵ درصد قیمت کالا را برای مصرف کنندگان کاهش داده اند.

وی تصریح کرد: برای غلبه بر چالش های موجود در فروشگاه های خرده فروشی به جای در مضیقه قرار دادن آنها، باید تسهیلات لازم را برای به روز کردن کسب و کار آنها فراهم شود.