اپیدمی تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان نداریم

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با اپیدمی بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مواجه نیستیم و شرایط آرامی را از این لحاظ داریم.

به گزارش اگری پرس؛ علیرضا رفیعی پور در نشستی که به مناسبت ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی برگزار شده بود، اظهار داشت: اگر اپیدمی بیماری تب برفکی یا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور وجود داشته باشد ما حتماً این موضوع را اعلام می کنیم اما الان شرایط کاملاً آرام است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی فاصله بسیار کمی با کشور افغانستان دارد تصریح کرد: به همین دلیل خراسان جنوبی پرریسک ترین استان کشور از نظر بیماری های دامی و بیماری های مشترک دام و انسان است اما خوشبختانه در حال حاضر ما هیچ گونه بیماری از جمله تب برفکی و آنفلوآنزا در این استان نداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنانش به اهداف جدید خود در این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: خود ارزیابی، نگاه نو و جدید به اجزای ساختاری، اعتباری، نیروی انسانی و تجهیزات سازمان دامپزشکی در دستور کار ماست.

رفیعی پور با بیان اینکه روز چهارده مهر روز شروع سال دامپزشکی در کشور است افزود: امسال به دلیل اینکه ۱۴ مهر روز جمعه است این مراسم روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس دامپزشکی (بیطار) در این هفته خبر داد و ادامه داد: ۱۴، ۱۵، ۱۶ مهرماه، فیلم های برگزیده اکران خواهد شد که در این راستا ۳۹۷ اثر به دست ما رسیده است. همچنین در جشنواره عکس ۳۲۸ نفر شرکت کرده اند و ۱۴۷۰ عکس به دست ما رسیده است.