افزایش تولید مرکبات در مازندران/ صنایع تبدیلی توسعه یابد

حسن ملایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مازندران به دلیل اقلیم مناسب و آبی کافی دارای ۱۶۰ هزار هکتار باغ بوده ۱۱۵ هزار هکتار آن مرکبات است، افزود: مازندران جایگاه اول تولی د و سطح کشت را در کشور دارد و ۶۰ درصد تولید مرکبات کشور در استان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه رتبه اول را در تأمین […]

حسن ملایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مازندران به دلیل اقلیم مناسب و آبی کافی دارای ۱۶۰ هزار هکتار باغ بوده ۱۱۵ هزار هکتار آن مرکبات است، افزود: مازندران جایگاه اول تولی د و سطح کشت را در کشور دارد و ۶۰ درصد تولید مرکبات کشور در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه اول را در تأمین مرکبات و کیوی، گل و گیاهان داریم، گفت: همچنین در چای رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به زنجیره تولید مرکبات وباغداری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی خواست تا نسبت به فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی در استان همت کنند، گفت: میزان عملکرد در واحد سطح در حال افزایش است و علاوه بر صادرات در زمینه صنایع تبدیلی نیز باید گام‌های بهتری برداریم.

ملایی به آغاز ساخت مجتمع فرآوری مرکبات در میاندرود گفت: با تکمیل آن محصولات درجه دو و سه برای فراوری ارسال می‌شود و در این راستا یک واحد تولیدی در بابل اقدام به تولید و عصاره خشک از مرکبات کرده است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: سرمایه پروژه درخواست کرده در صورت ارائه تسهیلات حاضر است ظرفیت تولید را تا ۱۳ هزار تن افزایش دهد و امیدواریم در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.