صادرات ۶۰ تن شاه‌میگو از دریاچه پشت سد ارس

فرماندار پلدشت از صادرات ۶۰ تن شاه‌میگو از دریاچه پشت سد ارس به سایر کشورها خبر داد.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس اکبر عبدالله‌نژاد  اظهار کرد: از دریاچه پشت سد ارس سالانه شاهد تولید میزان قابل‌توجهی شاه‌میگو هستیم به طوری‌که این دریاچه یکی از مهم‌ترین منابع آبی تولید شاه میگو آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به میزان تولید شاه‌میگو از دریاچه پشت سد ارس، تصریح کرد: از این دریاچه ۶ تن شاه‌میگو تولید و با توجه به کیفیت بالای این شاه‌میگوها، علاوه بر تامین نیاز منطقه، به خارج از کشور صادر می‌شود.

فرماندار پلدشت با اشاره به کشورهای مقصد صادراتی این نوع شاه‌میگو، افزود: شاه‌میگو تولیدی پشت دریاچه سد ارس با توجه به مرغوبیتی که دارد به آلمان، ایتالیا، فرانسه و ارمنستان صادر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله با آغار فصل صید شاه میگو شاهد حضور صیادان در این منطقه هستیم، اعلام کرد: صیادان در قالب چهار تعاونی مشغول فعالیت هستند که این فعالیت‌ها شامل استحصال، عمل‌آوری، بسته‌بندی و صادرات زنده شاه‌میگو است.

عبدالله‌نژاد با بیان اینکه این نوع شاه‌میگو منحصر به آذربایجان غربی است، خاطرنشان کرد: شاه‌میگو پشت دریاچه سد ارس از نوع دراز آب شیرین بوده و این نوع شاه‌میگو فقط در دریاچه پشت سد ارس یافت می‌شود.

وی با اشاره به قیمت هر کیلو شاه‌میگو تولیدی از پشت این دریاچه، گفت: شاه‌میگوی تولیدی در آب شیرین پشت دریاچه سد ارس به ازای هر کیلوگرم ۱۰ تا ۱۳ دلار به فروش می‌رسد که این امر سبب سودآوری قابل‌توجه این نوع شاه‌میگو می‌شود.