راه‌اندازی باشگاه کشاورزان در ۱۵ روز آینده

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان طی ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: در این باشگاه خدماتی مشاوره رایگان به کشاورزان ارائه می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرنگار مهر، یزدان سیف امروز در نشستی خبری برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تغذیه گیاهی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد و اظهارداشت: ارتقاء دانش فنی کشاورزان در حوزه نهاده های کشاورزی یکی از برنامه های ماست که تلاش می کنیم دانش فنی کشاورزان را در این مسیر بالا ببریم تا به دو هدف افزایش راندمان نهاده های مصرفی کشاورزی و همچنین ایجاد تقاضا برای مصرف کودهای با استاندارد بالا برسیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که دانش فنی روز را در عمل کشاورزان بگنجانیم، افزود: باید به نقطه ای برسیم که استفاده از کودهای شیمیایی بر اساس برنامه ریزی و شناخت نیازهای زمین های زراعی انجام شود نه اینکه کشاورزان با آزمون و خطا این کار را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: آزمایش خاک و آب در حوزه زمین های زراعی میزان نیاز زمین به نهاده ها را دقیقاً مشخص می کند.

سیف توجه به تنوع محصولات کودی در سبد مصرفی کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گذشته تعداد کودهای مصرفی بخش کشاورزی حدود ۷ تا ۸ نوع بود. اما امروزه انواع کودهای کشاورزی که برای کشاورزان تامین شده بالغ بر ۱۹ نوع است.

وی اضافه کرد: این ۱۹ نوع کود شیمیایی شامل کودهای شیمیایی، آلی، بیولوژیک، زیستی و ترکیبی از همه اینها است.

وی تاکید کرد: زنجیره تامین کودهای کشاورزی ۵ مولفه به شرح زیر دارد:

ـ اقتصادی بودن، به موقع تامین شدن، با کیفیت بودن، دسترسی سهل و آسان و کافی بودن ضمن اینکه ما تلاش کردیم تمامی این موارد را مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: در حوزه استقرار شبکه های اطلاعاتی نیز قدم هایی برداشته ایم و با تکمیل و تدارک یک سامانه هوشمند نهاده های کشاورزی، تلاش کردیم کارگزاران نهاده ها به مرکز فروش آنلاین و صدور فاکتور وصل شوند که اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه در کلیه استانهای کشور عملیاتی شده است.

وی گفت: برای کشاورزانی که از طریق این سامانه نهاده های مورد نیاز خود را خریداری می کنند، پروفایل شخصی درست کرده ایم.

سیف اضافه کرد: قرار است طی ۱۵ روز آینده باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی برای ارائه خدماتی مانند آزمایش خاک و آب، مشاوره رایگان، رسیدگی به شکایات احتمالی کشاورزانی که از سامانه هوشمند خریداری کرده اند و غیره راه اندازی خواهد شد.

ادامه دارد…