تعاون روستایی باید در راه تولید و مدیریت تولید گام بردارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ابزار وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار تعاون روستایی است که باید به روز باشد و در راه تولید و مدیریت تولید گام بردارد.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایرنا، دلاور حیدر پور در مراسم معارفه سرپرست تعاون روستایی مازندران اظهار کرد: رسالت تعاون روستایی رسالت بزرگی است که در دهه ۴۰ که قانون اصلاحات ارضی اجرا شد و کشاورزان صاحب زمین شدند خلا مدیریتی در کشور بوجود آمد اما توان مالی نداشتند و هدف تعاون روستایی در آن مقطع برای ایجاد مدیریت تولید در روستا و تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان بود.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی می تواند در رونق تولید اثر بخش باشد گفت: تعاون روستایی بزرگترین شبکه کشور است که تا روستاها گسترش پیدا کرده و از امکانات خوبی برخوردار است که می تواند درآمد زا باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تعاون روستایی بزرگترین بازار است که اگر به درستی کار کند قابل رقابت با هیچ بخشی نیست و می تواند در بحث تنظیم بازار بازوی پرقدرت جهاد کشاورزی باشد.

وی افزود: تعاون روستایی با در اختیار داشتن ۷۰ فروشگاه می تواند با برنامه ریزی صحیح، بازار را تنظیم کند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات چندساله یوسف ادیب و کریم عباس زاده قدردانی و محمدرضا کریمی به عنوان سرپرست جدید تعاون روستایی مازندران معرفی شد.