برنج تراریخته در کشور کشت نمی‌شود

مدیرکل غلات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

به گزارش اگری پرس کاوه خاکسار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

وی افزود: اگر نتیجه مطالعات، تحقیقات و آزمایشات لازم ایمنی زیستی بر روی تولید برنج تراریخته مثبت باشد و محصول تولیدی مراحل قانونی لازم را بگذراند، مشکلی برای تولید آن وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: بنابراین اگر تولید یک محصول تراریخته مانند برنج از نظر قانون ایمنی زیستی، مشکلی نداشته باشد ممکن است این محصول در آینده در کشور تولید شود.

وی افزود: هر رقم برنج یا محصول کشاورزی غیر تراریخته‌ای که قرار است برای اولین بار کشت شود، باید قبل از کشت آزمایشات لازم و مربوطه را سپری کند و در صورت تایید سلامت به تولید انبوه برسد.

خاکسار با تأکید بر اینکه تاکنون برنج تراریخته به کشور وارد نشده است، گفت: آزمایشات روی برنج وارداتی حاکی از آن است که اصلا برنج تراریخته‌ای وارد کشور نشده است.