بخش زیادی از مشکلات زیست‌محیطی کشور ناشی از کمبود آب است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر نقش کمبود آب در به وجود آمدن مشکلات زیست‌محیطی کشور از جمله ریزگردها و آتش‌سوزی جنگل‌ها تاکید کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایسنا، عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: وقتی در مورد بحران آب صحبت می‌شود، گفته می‌شود باید صرفه جویی کنیم اما متاسفانه آن‌طور که باید و شاید جا نیفتاده که آب یکی از چالش‌های جدی ماست. سفره‌های زیرزمینی ما عملا تخلیه شده و حیات زیست محیطی‌مان به خطر افتاده است.

وی ادامه داد: اگر بحث ریزگردها شکل می‌گیرد ناشی از کبمود آب است. چندین استان درگیر مساله ریزگردها شده که پیامدهای زیست‌محیطی در پی داشته. این مشکلات زیست محیطی که گریبان کشور را گرفته ناشی از چیست؟ محوری‌ترین بخش، مساله آب است.

این نماینده مجلس به آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها نیز اشاره کرد و افزود: جنگل‌ها که آتش می‌گیرند به این دلیل است که تالاب‌ها خشک شده‌اند و به علت این کمبود آب درختان آماده هستند که آتش‌سوزی شکل بگیرد و گسترش پیدا کند. یعنی یک حرکت زنجیر وار اتفاق می‌افتد که ناشی از آب است.

پاپی‌زاده در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی نیز تاکید کرد و گفت: یک بحث مهم، آموزش و فعالیت‌های فرهنگی است که دستگاه‌های مختلف به خصوص رسانه‌ها در این مساله ورود کنند و برای آب یک جایگاه ارزشمند در بحث فرهنگی تعریف کنند.

انتهای پیام