باغ‌ها در محاصره کرم شاخه‌خوار/ برگزاری جلسه کارشناسانه برای پاکسازی مناطق آلوده به آفت

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: آفت کرم شاخه‌خوار و کرم خراط فراگیر شده و مناطق بسیاری را در کشور فرا گرفته است

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس نیوز از فردوس، محمدعلی باغستانی ظهر امروز در بازدید از باغات شهرستان فردوس و درختان آلوده به آفت کرم شاخه‌خوار، اظهار داشت: در حال حاضر، آفت کرم شاخه‌خوار و کرم خراط فراگیر شده و مناطق بسیاری را در کشور فرا گرفته است.

وی افزود: وضعیت هجوم این آفات به باغات شهرستان‌های فردوس، سرایان و دیگر شهرهای خراسان جنوبی بسیار نگران‌کننده است و باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از باغات آلوده به آفت کرم سرشاخه‌خوار در روستاهای گستج، بیدسکان، باغستان و منطقه گاوبیلی بازدید کرد.

وی از برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: پس از بازدید میدانی از مناطق آلوده به آفت، جلسه‌ای کارشناسی با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار و نتایج آن نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

خسارت ۸۰ درصدی آفات به باغات هسته‌دار فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس نیز با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۶۴ هکتار سطح زیر کشت باغات هسته‌دار در خراسان‌جنوبی و نیز هزار و ۳۵۰ هکتار باغات هسته‌دار در شهرستان فردوس، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد باغات شهرستان فردوس به آفت کرم سرشاخه‌خوار و کرم خراط آلوده است که باید اقدامات لازم برای مبارزه با این آفات انجام شود.

وی، مبارزه همگانی با آفات کرم شاخه‌خوار و کرم خراط را از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری بیشتر از این دو آفت اعلام کرد و گفت: همه کشاورزان باید شاخه‌های آلوده به آفت را جمع‌آوری و پس از انتقال به خارج از باغات نسبت به سوزاندن آن اقدام کنند.

در این بازدید همچنین موضوع دانه‌سفیدی و کرم گلوگاه انار مطرح و مقرر شد که کارشناسان مربوطه موضوع را پیگیری کنند.