کارآفرینی که ویرانه را گلستان کرد/ تجهیز ۱۷ سالن پرورش قارچ در ۲ سال

یک کارآفرین دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته کشاورزی با خلاقیت، کارخانه راکد را مجهز به ۱۷ سالن پرورش قارچ کرده و برای ۲۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

خبر کشاورزی1به گزارش اگری پرس، به نقل از خبرگزاری فارس، رضا گل‌مغانی دانشجوی دکترای رشته زراعت از دانشگاه آزاد اسلامی ۲ سال پیش شروع به تولید قارچ دکمه‌ای می‌کند و هم‌اکنون با احتساب سالن‌های تحت مدیریت خود ۲۵ شغل ایجاد کرده است.

این کارآفرین برتر که با کمک بسیج سازندگی موفق به تولید ۴۰ تن قارچ در دوره شش ماهه شده است، هم‌اکنون دارای ۱۷ سالن پرورش قارچ است که با رایزنی‌ انجام شده برای توسعه فعالیت‌ خود تلاش می‌کند.

بر این اساس، گل‌مغانی درباره نحوه آغاز کار و ایده‌ای که منجر به تولید محصول می‌شود، به خبرنگار فارس می‌گوید: آغاز کار ما برای تولید قارچ همزمان شد، با پرداخت تسهیلات بسیج سازندگی که به دلیل عدم توان ساخت و ساز برای تولید، اقدام به شناسایی کارخانه‌های تعطیل‌شده کردیم.

بنابراین، یکی از کارخانه‌ها که ۱۰ سال راکد مانده بود، با کمک بسیج سازندگی ۱۷ سالن راه‌اندازی شد که با دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی کار به طور رسمی آغاز شد.

وی می‌گوید: در ابتدا چهار سالن برای تولید قارچ راه‌اندازی شد که با کمک خداوند متعال و سایر همکاران ۱۷ سالن برای پرورش قارچ تجهیز کردیم.

گل‌مغانی درباره نحوه بازاریابی محصولات خود نیز به مشکلات متعددی اشاره کرده و این طور روایت می‌کند که با ثبت برند کارخانه راکد شده، کم‌کم بازاریابی انجام شد و از طرف دیگر، با ارتباط مستقیم میان کارخانجات تولید مواد اولیه، محصولات آن را به طور تضمینی خریداری می‌کنیم.

این کارآفرین می‌گوید: طرحی را به بسیج سازندگی ارائه کردیم که کارخانه‌های مرتبط به طور زنجیروار با یکدیگر در تماس باشند و از خدمات یکدیگر بهره ببرند، به طوری که دیگر نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل و سایر موارد نباشد.

در حال حاضر به دلیل انقضای زود هنگام محصول قارچ، در راستای فرآوری، ترشی قارچ و عسل را تولید می‌کنیم و با حضور در نمایشگاه خاوران استقبال خوبی از آن شد. اما قطعاً برای فروش بیشتر نیاز به معرفی بیشتری داریم.

این کارآفرین برتر در سالن‌های تولیدی خود موفق شده تا ۱۰ نفر را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهد و طبق مصوبه وزارت کار، حقوق پرداخت کند.