واردات شکر همچنان ممنوع است

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: از ابتدای سال هیچ ابلاغیه جدیدی مبنی بر آزاد شدن یا ممنوعیت واردات کالا از جمله شکر به گمرک نداشته‌ایم.

agripress0055به گزارش اگری پرس سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد تصمیمات جدید در مورد آزاد سازی واردات شکر در سال جدید اظهار داشت: هیچ ابلاغیه مبنی بر آزاد شدن یا ممنوعیت واردات کالا از جمله شکر از ابتدای امسال نداشته‌ایم.

وی افزود: از آنجایی تصمیم‌گیری در مورد واردات محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است ممکن است این تصمیم در این وزارتخانه گرفته شده باشد، ولی هنوز دستوری به ما اعلام نشده تا آن را به گمرکات ابلاغ کنیم.

قاسم فلاحتی دبیر انجمن کارخانجات تصفیه کنندگان شکر خام به یکی از خبرگزاری ها گفته است بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده،  وزارت جهاد کشاورزی با واردات شکر خام به‌صورت موقت و برای تصفیه در کارخانجات تصفیه شکر خام و صادرات دوباره این محصول به خارج از کشور موافقت کرد.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری در مورد واردات یا عدم واردات کلی این محصول را برای سال جاری به اردیبهشت ماه موکول کرد.

قابل ذکر است ثبت سفارش شکر در سال ۹۳ به دلیل حجم زیاد واردات در سال‌های قبل ممنوع بود و به موضوع جنجالی رسانه‌‌ها در ماه های پایانی سال تبدیل شد.