نان تا ماه رمضان گران نمی‌شود/ نیمی از نانوایی‌ها آزادپز شدند/ فروش نان کنجدی بدون تقاضای مشتری ممنوع است

محمد رضا نظر نژاد رییس اتحادیه نانوایان نان سنگکی گفت: دولت با افزایش قیمت آرد به ۹۰۰ تومان قصد رقابت با قیمت های جهانی را داشته و به همین دلیل در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت آرد بودیم که امیدوارم با همکاری های صورت گرفته این افزایش قیمت اصلاح شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از تراز ،محمد رضا نظر نژاد رییس اتحادیه نانوایان نان سنگکی درباره افزایش قیمت آرد در چند روز گذشته به خبرنگار تراز گفت: دولت با افزایش قیمت آرد به ۹۰۰ تومان قصد رقابت با قیمت های جهانی را داشته و به همین دلیل در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت آرد بودیم که امیدوارم با همکاری های صورت گرفته این افزایش قیمت اصلاح شود. وی درباره تعداد نانوایی های آزاد پز در سطح شهر افزود: حدود ۴۰ درصد از نانوایی های سنگکی به صورت آزاد پز و ۶۰ درصد با تعرفه های دولتی فعال هستند. نظر نژاد در باره نحوه تعیین قیمت نان در آزاد پزها خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۳۹۳ نرخی را برای آزاد پزها تعیین کردیم که همچنان با گذشت ۲ سال این نرخ ثابت بوده و تغییری نکرده است.
وی تصریح کرد: امسال شاهد افزایش قیمت نان در آزادپزها نخواهیم بود. اما در نانوایی هایی که نان را با آرد دولتی پخت می کنند امسال نیز با توجه به دستمزد کارگر، بیمه و تورم قیمت نان افزایش خواهد داشت. نظرنژاد در باره نرخ مصوب نان سنگک بیان داشت: قیمت مصوب نان سنگک ساده برای نانوایی های دولتی پز ۸۰۰ تومان و نان کنجدی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان می باشد و فروش نان سنگک بیش از ۱۵۰۰ تومان در نانوایی های دولتی پز ممنوع است.
رییس اتحادیه نانوایان نان سنگکی با اشاره به فروش نان کنجدی بر اساس درخواست مشتریان تصریح کرد: هیچ نانوایی حق ندارد بدون درخواست مشتری، نان کنجدی پخت کرده و مردم را مجبور به خرید آن نان ها کند. نظر نژاد با اشاره به کیفیت بهتر آردهای آزاد نسبت به دولتی به تراز گفت: متاسفانه آردهای دولتی نامرغوب بوده و اکثر نانوایان از این آرد ها ناراضی هستند. وی درباره دلایل کیفیت پایین آرد نانوایی های دولت پز خاطرنشان کرد: دولت گندم درجه چند و بی کیفیت را تبدیل به آرد می کند که همین کیفیت پایین گندم ها باعث کاهش کیفیت آردهای موجود می شود.
وی در خاتمه درباره زمان افزایش قیمت نان سنگک در سال جاری اظهار داشت: فعلا زمان قطعی افزایش قیمت ها مشخص نیست اما تا پایان ماه رمضان شاهد افزایش قیمتی نخواهیم بود.