قیمت هر کیلو مرغ کمتر از ۷۰۰۰ تومان است

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰۰ هزار تنی گوشت مرغ خبر داد و گفت: قیمت این محصول در بازار کمتر از ۷۰۰۰ تومان است و هم‌اکنون بازار گوشت مرغ آرام و متعادل پیش می‌رود.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایسنا حسن رکنی، اظهار کرد: مرغداران مدتی زیادی بود که در سال جاری متحمل ضرر و زیان می‌شدند و هم‌اکنون براساس برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی میانگین قیمت گوشت مرغ در بازار کمتر از ۷۰۰۰ تومان است.

وی افزود: طی هفته گذشته نیز متوسط قیمت گوشت مرغ در کشور حدود ۶۹۰۰ تومان بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هیچ کمبودی از نظر تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور وجود ندارد و برای تنظیم بازار و تعادل‌بخشی به قیمت گوشت مرغ در راستای حمایت از تولید‌کنندگان در صددیم تا پایان امسال صادرات گوشت مرغ را به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

رکنی اعلام کرد: در سال جاری ذخیره قابل توجهی از گوشت مرغ در سردخانه‌های کشور و شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و اگر بتوانیم بازار گوشت مرغ را در کشورهای همسایه ساماندهی بیشتری کنیم، می‌توانیم به افزایش صادرات نیز امیدوار باشیم و هیچ نگرانی برای تولید و مصرف گوشت مرغ وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ممکن است قیمت گوشت مرغ در منطقه یا نقطه‌ای از کشور و شهرهای مختلف بالاتر از ۷۰۰۰ تومان باشد اما میانگین قیمت این محصول براساس برآورد‌های صورت گرفته در مرز ۷۰۰۰ تومان و بلکه کمتر از آن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز قیمت گوشت مرغ در میدان بهمن کیلویی ۶۴۰۰ تومان بوده است که در میادین تره‌بار سطح شهر نیز کیلویی ۶۴۸۰ تومان عرضه شده است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی گوشت مرغ در تهران در هفته دوم شهریورماه ۳٫۶ درصد ارزان شد و به کیلویی حدود ۶۷۱۰ تومان رسید، در حالی که این محصول در اول شهریور امسال با افزایش پنج درصدی قیمت، نخستین رتبه را در بین کالاهای دیگر داشت.

انتهای پیام