قیمت میوه و سبزی در تهران/ هندوانه کیلویی ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه هنوز گلابی تولید داخل وارد بازار نشده، گفت: متاسفانه هر کیلوگرم گلابی چینی با قیمتی حدود ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

IMAGE634972246719403281به گزارش اگری پرس و به نقل از فارس؛ حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: هر کیلو سیب گلاب با قیمت ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت این محصول در روزهای آتی با افزایش برداشت ارزان‌تر می‌شود.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت هندوانه کمی کاهش یافته و قیمت این محصول که این روزها از بهبهان و شیراز به تهران می‌آید بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلوگرم طالبی و ملون را بین ۲ تا ۳ هزار تومان عنوان کرد و گفت: توت‌فرنگی گلخانه‌ با قیمت ۸ هزار تومان و سنندج با قیمتی حدود ۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مهاجران تصریح کرد: هر کیلوگرم گوجه سبز شهریار با قیمتی بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زردآلو بر حسب کیفیت با قیمتی بین ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: نوبرانه گیلاس با قیمتی حدود ۸ تا ۱۴ هزار تومان و نوبرانه هلو با قیمتی حدود ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم خیار را حدود ۲ هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه فرنگی را حدود هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر کیلوگرم سیب‌زمینی نو ۸۵۰ تومان و هر کیلوگرم گرم سیب‌زمینی کهنه ۴۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم پیاز سفید ۸۵۰ و قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز نیز حدود ۵۵۰ تومان است.

مهاجران با انتقاد از عرضه میوه‌های وارداتی گفت: هر کیلوگرم گلابی چینی ۱۵ هزار تومان، موز ۳۵۰۰ تومان، پرتقال مصری ۸ هزار تومان، و زرد آلو ترکیه‌ای ۱۴ هزار تومان است.

در حالی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند مجوزی برای واردات میوه نداده، معلوم نیست میوه‌های گوناگون خارجی چگونه وارد بازار شده و با چه هدفی عرضه می‌شود.

همه باید از تولید داخلی حمایت کنیم و به جای مصرف میوه خارجی خارج از فصل که توجیه و لطفی هم ندارد، از کشاورز ایرانی حمایت کنیم.

یک جنبه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر مصرف کالای خارجی و تاکید بر تولید داخلی است.