فردا؛نشست بررسی تنظیم بازار کالاهای ماه رمضان در کمیسیون کشاورزی/نیازی به واردات برنج آلوده نداریم

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از نشست فردای کمیسیون متبوعش با مسئولان وزارت جهادکشاورزی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خانه ملت، علی محمد شاعری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ظرف چند روز آینده اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فردا نشستی با مسئولان وزارت جهادکشاورزی برگزار می‌کند و موضوع تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را بررسی می کند.

نماینده مردم نکا، بهشر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست برای تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی به مسئولان تذکرات لازم داده می شود، افزود:وزارت جهادکشاورزی باید از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان جلوگیری کند و از  طریق شرکت پشتیبانی به عرضه گوشت و مرغ در میادین و فروشگاه های پیش بینی شده اقدام کند.

مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی برعهده وزارت جهادکشاورزی است

شاعری با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد:وزارت جهادکشاورزی ذخیره کالاهای  استراتژیک را پیش بینی کرده است، لذا کمبودی در هیچ یک از کالاهای اساسی وجود ندارد و مردم می توانند بدون دغدغه کالاهای اساسی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه نوسانات بازار به دلیل افزایش تقاضا در برخی ماه های سال است، یادآور شد:نوسانات مقطعی بوده و با عرضه گوشت و مرغ جای نگرانی افزایش قیمت در بازار وجود ندارد، اما کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز پیگیری های خود را در این زمینه انجام می دهد.

نیاز داخلی برنج حدود ۵۰۰ هزار تن است

شاعری با اشاره به اینکه نیاز داخلی برنج حدود ۵۰۰ هزار تن است، افزود: نیازی به واردات برنج های آلوده در کشور وجود ندارد و اگر حمایت از تولید برنج ایرانی در دستورکار جدی دولت قرار گیرد، نیاز داخل در داخل تامین می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیاز به واردات برنج در کشور بسیار اندک است، تصریح کرد:با چند اقدام مهم همانند تغیر الگوی مصرف، جلوگیری از ضایعات و افزایش تولید داخل می توان ۹۰ درصد برنج موردنیازداخل را با کیفیت بهتر برای کمک به اقتصاد ملی و اشتغال پایدار تولید کرد.