طرح دو فوریتی ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی با ۱۳۰ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد

طرح دو فوریتی جمعی از نمایندگان مجلس برای ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی با ۱۳۰ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی را با ۱۳۰ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

در همین زمینه جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، علت نگارش طرح مذکور را سامان‌دهی مباحث مربوط به محیط زیست و ارتباط این حوزه با وزارتخانه جهاد کشاورزی عنوان کرد. وی با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: خانم ابتکار طوری عمل می‌کند که گویا محیط زیست برای وی اولویت دست چندم است و مباحث سیاسی اولویت اول محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم نظارت دقیق وکلای ملت بر عملکرد مسئولان اشاره کرد و افزود: در حوزه محیط زیست خانم ابتکار به توصیه‌های نمایندگان توجهی نمی‌کند که در همین زمینه وکلای ملت برای نظارت بیشتر بر عملکرد مجموعه محیط زیست و انتقال بهتر دغدغه‌های عمومی به این مجموعه طرحی تهیه و تدوین کردند که به موجب آن امکان نظارت وجود دارد.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه سازمان محیط زیست در سال‌های اخیر عملکرد سیاسی دارد اظهار داشت: بودجه‌های تخصیص یافته به این سازمان به جای هزینه کرد در حوزه‌های مرتبط صرف امور سیاسی می‌شود که همین موضوع انتقاد نمایندگان و همچنین بروز مشکل برای مردم را در پیش داشته است.