طرح خوداتکایی ۸ محصول اساسی تا افق ۱۴۰۴ تدوین شد

مدیرکل غلات وزارت جهاد‌ کشاورزی گفت: در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به وزیر جهاد کشاورزی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای ۸ محصول برنج، جو، حبوبات، گندم، ذرت، پنبه، چغندرقند و دانه‌های روغنی طرح خوداتکایی تدوین شد.

به گزارش اگری پرس به نقل از  خبرگزاری فارس، وزارت جهاد کشاورزی در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به وزیر جهاد کشاورزی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای ۸ محصول اساسی برنج، جو، حبوبات، گندم، ذرت، پنبه، چغندر قند و دانه‌های روغنی طرح خود اتکایی تدوین کرد.

براساس این گزارش، کاوه خاکسار مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مورد طرح افزایش ضریب خوداتکایی جو در کشور گفت: با اجرای این طرح نیاز کشور به واردات جو تا افق سال ۱۴۰۴ برطرف می‌شود.

وی همچنین در مورد طرح خوداتکایی ذرت تصریح کرد: در عملیات اجرایی طرح خوداتکایی تولید این محصول در برنامه ششم، یکی از اهداف ما در این طرح افزایش کارآیی مصرف آب است.

خاکسار تصریح کرد: طرح خوداتکایی ذرت تا افق ۱۴۰۴ ادامه دارد ضمن اینکه در طرح افزایش ضریب خوداتکایی ذرت، به تحقیق، آموزش و ترویج به صورت کاملا ویژه توجه شده و پروژه‌های تحقیقاتی آن هم کاملا مشخص است.

وی بیان داشت: در طرح خوداتکایی ذرت یکی از اهداف ما افزایش عملکرد تولید در هکتار است.

خاکسار در ادامه در مورد طرح خوداتکایی حبوبات تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۵ آغاز می‌‌شود ضمن اینکه افزایش تولید در واحد سطح از اهداف وزارت جهاد در طرح خوداتکایی این محصول است.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد بیان داشت: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد افزایش مصرف سرانه حبوبات از ۹٫۲ به ۹٫۵ کیلوگرم است.

وی اظهار داشت: براساس این طرح قرار است میزان تولید حبوبات در افق ۱۴۰۴ به حدود ۹۰۰ هزار تن برسد.