شهرستان های استان البرز از صندوق توسعه کشاورزی برخوردار می شوند

موسوی رییس سازمان جهادکشاورزی البرز: در صددیم که تسهیلات بیشتری در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای هماهنگی تشکل های استانی تحت پوشش تعاونی روستایی استان البرز با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان البرز، سرپرست مدیریت تعاونی روستای البرز، مدیران عامل اتحادیه های کشاورزی، جمعی از کشاورزان و اصحاب رسانه ظهر امروز در مرکز آموزش تعاونی روستایی واقع در محمدشهر کرج برگزار شد.

سید مجید موسوی با اشاره به اینکه به کار با تشکل های کشاورزی اعتقاد راسخ دارد، اظهار داشت: سلامت غذایی با حوزه کشاورزی پیوندی ناگسستنی دارند به همین منظور ارائه طرح ها در این حوزه منوط به تحقیقات علمی است.

شهرستان های استان البرز از صندوق توسعه کشاورزی برخوردار می شوند

موسوی در ادامه تشکیل نظام فنی کشاورزی را پل ارتباطی کشاورز و دامدار با دولت دانست و گفت: جایگاه نظام فنی کشاورزی ویژه است و محور تلاش ها بر این است که در حق کشاورزان، دامداران و دولت اجحافی صورت نگیرد.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان و به ویژه دامداران با کارخانجات داخلی مشکلاتی دارند که باید تعیین تکلیف شود، در آینده ای نزدیک با بانک کشاورزی جلسه ای ترتیب داده خواهد شد که مشکلات کشاورزان و دامداران استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی صندوق توسعه کشاورزی را برای توسعه استان ضروری دانست و یادآور شد: باید تمامی شهرستان های استان البرز از صندوق توسعه کشاورزی برخوردار شوند چرا که وجود صندوق توسعه کشاورزی اثرات خوبی را به دنیال دارد.

موسوی توسعه کشاورزی استان را برای رسیدن به توسعه پایدار و رشد ظرفیت ها ضروری دانست و اذعان داشت: در صددیم که تسهیلات بیشتری در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

استان البرز در تسهیلات کشاورزی  از آخر رتبه سوم کشوری را دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی البرز ساماندهی فروشگاههای فروش سَم را ضروری دانست و گفت: در شهر کرج ۴۰ فروشگاه غیرمجاز مشغول فروش سموم کشاورزی هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: کشاورزان با مراجعه به این فروشگاهها سموم مورد نیاز خود را خریداری می کنند حال این سوال مطرح است که آیا این سموم موثر هستند یا خیر؟ در این میان کشاورزان در مواردی متحمل زیان های مالی می شوند به همین منظور باید در کوتاهترین زمان ممکن این فروشگاهها ساماندهی شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان البرز اضافه کرد: متاسفانه استان البرز در زمینه جذب تسهیلات کشاورزی در کشور از آخر رتبه سوم را بدست آورده است این در صورتی است که برخی از استانها در زمینه جذب تسهیلات در حوزه کشاورزی ۱۳۰ درصد رشد داشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان البرز در زمینه آبیاری تحت فشار در کشور جزو استاهایی است که در جدول از آخر دوم است، امیدواریم طی برنامه ریزی های مدون بتوانیم در جذب تسهیلات کشاورزی برای توسعه این بخش اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی نگران کننده است

وی در ادامه گفت: از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات چندانی توسط کشاورزان استان جذب نشده است، باید مانع از خروج اعتبارات استان بشویم.

موسوی با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامدارن در رابطه با دریافت تسهیلات از بانکها، افزود: بانکها با پیچیدگی خاص اقدام به ارائه تسهیلات به کشاورزان می کنند و این مهم مشکلات زیادی را برای کشاورزان به ارمغان می آورد.

وی در پایان اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی نگران کننده است و قسمت زیادی از وقت مدیران و مسئولان در حوزه کشاورزی به این مهم اختصاص پیدا کرده است، امیدواریم که همگان رعایت قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی خودداری کنند.