دستاوردهای بخش کشاورزی در دولت یازدهم، مصادیق اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار نوروزی با مدیران بخش کشاورزی با تقدیر از دست اندرکاران تنظیم بازار نوروز بر ضرورت استمرار تلاش برای شکوفایی کشاورزی کشور تاکید و دستاوردهای بخش کشاورزی در دولت یازدهم را مصادیق اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در این دیدار با اشاره به مدیریت، برنامه ریزی و تلاش موثر مسولان در تامین میوه و مواد غذایی مورد نیاز مردم که موجب آرامش بازار محصولات کشاورزی و رضایت مندی مردم در نوروز امسال شد؛ از همه کشاورزان، تولیدکنندگان و عوامل بازاررسانی محصولات کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.
وزیر جهاد کشاورزی سپس با اشاره به سفر خود به استان خوزستان و بازدید از یادمان شهدای شلمچه و همچنین طرح های کشورزی این استان،گفت: در این سفر و بازدیدهایی که داشتم، روحیه مردم در فضای پسابرجام را مناسب و امیدوار به آینده دیدم.
حجتی در ادامه با اشاره به نخستین جلسه هیئت دولت در سال ۹۵، اظهار داشت: رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خواستار استمرار اجرای طرح های تدوین شده بخش های مختلف در چارچوب اقتصاد مقاومتی شد.
وی افزود: در این جلسه، رییس جمهوری با اشاره به این که کاهش وابستگی کشور به خارج از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، از دستاوردهای بخش کشاورزی در ارتقای خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی و همچنین بهبود تراز غذایی کشور به عنوان مصادیق عملی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزایش بهره وری آب را از جمله مصادیق مقاوم سازی پایه های اقتصاد برشمرد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت، دستیابی به رکورد تولید شکر و همچنین افزایش تولید و خرید گندم از کشاورزان و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات را از دیگر مصادیق اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
حجتی در ادامه این جلسه بر لزوم پیگیری و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی در سال ۹۵ تاکید کرد.
وزیر جهاد کشاوزی خطاب به دست اندرکاران خرید محصولات کشاورزی تصریح کرد: تمهید سازوکار اجرایی برای خرید سریع و پرداخت به موقع کلزا از کشاورزان به منظور اجرای طرح ۱۰ ساله افزایش تولید دانه های روغنی در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به ضریب ۷۰ درصدی خوداتکایی در تولید این محصول و کاهش وابستگی کشور به واردات روغن ضروری است.