خصوصی‌سازی مؤسسه تحقیقات پسته کشور

برای رشد بیشتر تحقیقات کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، خصوصی‌سازی مؤسسه‌های تحقیقاتی به تدریج یک اجبار محسوب می‌شود.

به گزارش اگری پرس،  به نقل از ایانا ، رئیس مؤسسه تحقیقات پسته کشور از خصوصی‌سازی این مؤسسه در آینده خبر داد و گفت: با پیشنهاد مؤسسه تحقیقات پسته کشور طرح خصوصی‌سازی مؤسسه‌های پژوهشی در کارگروه‌های مربوطه در حال بررسی است.

امان‌الله جوانشاه افزود: در صورت تصویب این طرح بخش خصوصی به‌صورت فعال در امور پژوهشی وارد شده و بخش دولتی ضمن حمایت از پروژه‌های مورد نیاز صنعت پسته کشور در سه زمینه کشاورزی پایدار، غذای سالم و محیط زیست سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است از ظرفیت‌های قانونی قدیم و اخیر ایجادشده استفاده و اساسنامه‌ای را تنظیم کنیم، خاطرنشان کرد: در هر جا که قانون نتواند به ما کمکی کند، از طریق مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای سازمان تحقیقات مشکل را حل خواهیم کرد.

جوانشاه روند طی شدن مراحل خصوصی‌سازی مؤسسه را با وجود اعلام موافقت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی زمان‌بر اعلام کرد و ادامه داد: مؤسسه تحقیقات پسته کشور به‌عنوان نخستین مؤسسه و به‌صورت پایلوت خصوصی‌سازی می‌شود و بخشی از تحقیقات آن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانند تا پایان سال جاری به جمع‌بندی برسند و مسیر دشوار این تغییر، با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به‌راحتی طی شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات پسته کشور با بیان اینکه قسمتی از تحقیقات اقتصادی است، تصریح کرد: در تلاش هستیم بتوانیم با بهبود کمیت و کیفیت تحقیقات ارزش افزوده مؤسسه را افزایش دهیم و خلق ثروت کنیم.

جوانشاه با عنوان اینکه بی‌شک در سال‌های ابتدایی قادر به خصوصی‌سازی ۱۰۰ درصد و پیشرفت چشم‌گیری نخواهیم بود، اظهار داشت: با واگذاری مرحله به مرحله مؤسسه به بخش خصوصی شاهد تغییرات قابل توجهی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: برای رشد تحقیقات کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها خصوصی‌سازی مؤسسه‌های تحقیقاتی به تدریج یک اجبار محسوب می‌شود./