خشکسالی، خسارت ۸۱۰ ميليارد ريالی به کشاورزان انديمشک وارد کرد

سرپرست جهادکشاورزي انديمشک، خواستار کمک دولت براي جبران خسارت ۸۱۰ ميليارد ريالی به کشاورزان اين شهرستان شد .

agripress025به گزارش اگری پرس و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجعفر آفرين افزود: خشکسالي و نخريدن محصولات کشاورزي موجب وارد آمدن اين ميزان خسارت به کشاورزان انديمشک شده است.

وي گفت: امسال به علت صادر نشدن مجوز صادرات و همچنين افزايش توليد در ساير استان‌ها کشاورزان اين شهرستان براي فروش اين محصولات با مشکل جدي مواجه و متحمل اين ميزان ضرر و زيان شده‌اند.

محمدجعفر آفرين افزود: افزايش توليد در واحد سطح نسبت به سال گذشته، رعايت نشدن الگوي کشت در استان و ساير استان‌هاي کشور و همچنين نبود سردخانه در منطقه از ديگر عوامل به وجود آمدن اين مشکل براي کشاورزان است.

وي با بيان اينکه بروز اين مشکل بر کل چرخه اقتصادي شهرستان تاثير مستقيم گذاشته است، گفت: با توجه به ميانگين توليد فروردين‌ پارسال، مبلغي بيش از ‌هزار و ۴۳۰ ميليارد ريال از چرخه اقتصادي اين شهرستان خارج شده که اين حجم بالاي زيان مالي وارد شده تاثير مستقيم بر روي بازار و همچنين نقدينگي بانک‌هاي شهرستان گذاشته است.

سرپرست جهادکشاورزي انديمشک افزود: با توجه به مشکل پيش آمده بطور قطع کشاورزان قادر به بازپرداخت تسهيلات خود به بانک‌ها نيستند که انتظار است اين موضوع با ارائه تسهيلات يارانه‌اي از محل اعتبارات خشکسالي حل شود.

شهرستان انديمشک با داشتن بيش از ۵۶ هزار هکتار اراضي کشاورزي ديم و آبي و توليد سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزي يکي از مناطق مهم کشاورزي خوزستان است .

دراين شهرستان بيش از ۱۲ هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر ۷۵ هزار نفر از کل جمعيت شهرستان به صورت مستقيم و غيرمستقيم به امر کشاورزي اشتغال دارند.