خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی مازندران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان بر اثر سیل اخیر تاکنون به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدمحمد جعفری اظهار کرد: با توجه به بارندگی چند روز اخیر در استان، خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان شامل مزارع برنج، سردهنه‌ها، کانال‌های آب‌رسانی، جاده‌های بین مزارع، دامداری‌ها و واحدهای دامداری کوچک وارد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به استمرار بارش باران از روز جمعه تا امروز برآورد میزان خسارت در شهرهای مختلف استان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه تاکنون به بیش از ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان خسارت ۱۰ تا ۳۰ درصدی وارد شده است، بیان کرد: به بیش از ۵۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع و ۳۶ سردهنه خسارت وارد شده است.

این مسئول با بیان اینکه بارش سیل در استان تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است، ادامه داد: برآورد خسارت نهایی تا ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود.

جعفری گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل اخیر به غرب استان، سوادکوه و کجور وارد شده است.