خرید تضمینی ذرت ۳۳ هزار تن از کشاورزان خوزستان

هرمز خواجوی در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت ذرت تاکنون، بیش از ۳۳ هزار تن محصول ذرت دانه‌ ای از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد. وی با بیان اینکه هم‌ اکنون هفت مرکز خرید ذرت در استان آماده خرید محصولات کشاورزان است، افزود : ذرت با نرخ […]

هرمز خواجوی در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت ذرت تاکنون، بیش از ۳۳ هزار تن محصول ذرت دانه‌ ای از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون هفت مرکز خرید ذرت در استان آماده خرید محصولات کشاورزان است، افزود : ذرت با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۸۷۰ تومان خریداری می‌شود و مراکز خرید این محصول در شهرستان‌ های شوش ، اندیمشک ، دزفول ، شوشتر ، گتوند و بهبهان هستند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: برنامه‌ ریزی دقیق و بهتری برای خرید و انبار کردن ذرت و حمل و نقل آن در سطح استان انجام شده است.

خواجوی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته ۴۹ هزار تن به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

وی بیان کرد: از دانه ذرت در مصارف خوراکی و گرفتن روغن ، تولید چسب، صابون و از نشاسته آن در صنایع رنگرزی ، داروسازی ، مرکب‌ سازی و پلاستیک‌ سازی استفاده می‌ کنند و نیز از ساقه ذرت در صنایع کاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می‌شود.