تولید پنبه در کشور باید افزایش یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش جمعیت جهان در دهه‌های آینده و پیش بینی کاهش عرضه پنبه، تولید این محصول در کشور باید افزایش یابد.

به گزارش اگری پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جلسه بررسی سیاست ها و اقدامات طرح خوداتکایی پنبه که با حضور مدیران ارشد این وزارت و نمایندگان تشکل ها و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد،اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت جهان در دهه‌های آینده با کاهش عرضه جهانی پنبه روبرو خواهیم شد بنابراین تولید پنبه متناسب با نیاز صنایع نساجی باید در کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد:بذور گواهی شده،زودرس،مقاوم به آفات و با عملکرد بالا و مصرف آب کمتر با اولویت داخل باید به میزان کافی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که توسعه کشت دوم پنبه در تناوب کشت گندم و کلزا از راه های افزایش تولید و درآمد کشاورزان است،تاکید کرد:نهاده های تولید اعم از کود و سم و ماشین آلات برداشت باید از منابع معتبر تامین و در زمینه تولید مشترک و یا تحت لیسانس این نهاده ها در داخل کشور اقدام شود.

حجتی، تقویت تعاونی های تولید را ضروری عنوان کرد و افزود:وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری مدیریت زنجیره تولید پنبه شامل تامین و توزیع نهاده ها و همچنین فعالیت های تجاری به تعاونی های تولید حمایت می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیگیری های  نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور در دولت یازدهم از افزایش تولید داخلی پنبه،این امر را امتیازی بزرگ برای بخش تولید برشمرد و اضافه کرد:با کارخانه های نساجی برای مشارکت در خرید پنبه کشاورزان مذاکراتی انجام شده است.