تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع!

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در هر یک از مناطق کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های توسعه اشتغال و بهره‌وری منابع کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از پروژه مجتمع گاو شیری در شهرستان خدابنده اظهار کرد: در راستای رونق اقتصادی و توسعه صنعت کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های هر یک از مناطق کشور در راستای اجرای طرح‌های توسعه اقدامات لازم به عمل می‌آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری زنجان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی تدوین شود که بخش کشاورزی، در توسعه اشتغال و بهره‌وری منابع رونق یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با راه‌اندازی فاز یک پروژه مجتمع گاو شیری شهرستان خدابنده امکان پرورش یک‌هزار رأس گاو شیری در این مجتمع ایجاد می‌شود، گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این پروژه انجام گیرد.

حجتی بیان کرد: در هر یک از فازهای دو و سه پروژه مجتمع گاو شیری شهرستان خدابنده امکان پرورش یک‌هزار رأس گاو شیری ایجاد می‌شود که در حال حاضر اقدامات لازم برای انجام فاز نخست این پروژه به عمل می‌آید.

وی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: در راستای اجرای پروژه مجتمع گاو شیری باید در چهارچوب زمان‌بندی شده به اجرای فاز یک و دیگر فازهای این پروژه اقدام شود.

وزیر جهادکشاورزی همچنین در مراسم افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار استان زنجان نیز با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ۱۰ ساله پیش‌بینی شده باید چهار میلیون هکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان زنجان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شود، اظهار کرد: بر این اساس سالانه باید ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشوری به این سیستم مجهز شود.

محمود حجتی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در سال جاری تصریح کرد: با توجه به این محدودیت‌ها در سال جاری تنها ۲۵۰ هزار هکتار از این اراضی به این سیستم مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این میزان زمین کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تخریب خانه باغ‌ها بر اساس قانون بر عهده مراجع قضایی است، خاطرنشان کرد: هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است.